Påminnelse: Välkommen till Elektas kapitalmarknadsdag på ASTRO

Stockholm, 12 september, 2013 – Elekta önskar dig välkommen till kapitalmarknadsdagen den 23 september i samband med den 55:e upplagan av ASTRO (American Society for Radiation Oncology) i Atlanta, USA.

Kapitalmarknadsdagen äger rum måndag den 23 september klockan 09:00 – 11:00 lokal tid på Marriott Marquise Hotel.

Elektas vd och koncernchef Tomas Puusepp kommer tillsammans med delar av ledningen att presentera bolaget med fokus på produkter och lösningar.

Det kommer även att vara möjligt att följa presentationerna via webb på länken:http://webeventservices.reg.meeting-stream.com/81095_ELEKTA/ genom att ringa in och ange koden 935741 på något av numren:

• Från Sverige: +46 (0)8 5052 0110
  • Från Storbritannien: +44 (0)20 7162 0077
  • Från USA: +1 334 323 6201

Investerare som önskar delta i kapitalmarknadsdagen ombeds att anmäla sig via e-post till elisabeth.natt.och.dag@elekta.com senast den 13 september.  Ytterligare Elekta-evenemang vid ASTRO Investerare är även välkomna att delta i:

• En guidad visning av Elektas monter hålls måndag den 23 september med start klockan 11:30. Investerare som önskar delta i visningen ombeds att anmäla sig via e-post till elisabeth.natt.och.dag@elekta.com senast den 13 september.

Elisabeth Natt och Dag, Information Manager, Elekta AB
Tel: +46 733 16 16 88, e-post: elisabeth.natt.och.dag@elekta.com

Johan Andersson, Director Investor Relations, Elekta AB
Tel: +46 702 100 451, e-post: johan.andersson@elekta.com

Elekta är ett globalt medicinteknikföretag som utvecklar och säljer innovativa kliniska lösningar för behandling av cancer och sjukdomar i hjärnan. Företaget utvecklar sofistikerade behandlingssystem och planeringsmjukvara för strålterapi, strålkirurgi och brachyterapi, samt mjukvarusystem som stödjer ett effektivt arbetsflöde i cancervården.

Elektas verksamhet syftar till att förbättra, förlänga och rädda livet för svårt sjuka patienter. Genom att vidga gränserna inom vetenskap och teknologi, kan Elekta erbjuda intelligenta och resurseffektiva lösningar som skapar förtroende hos både vårdgivare och patienter.

Elektas system och kliniska lösningar används idag vid mer än 6 000 sjukhus världen över. Elekta har cirka 3 500 medarbetare globalt. Huvudkontoret ligger i Stockholm och företaget är noterat på den Nordiska Börsen med symbolen EKTAb. För mer information om Elekta, se www.elekta.com.