Ny exteriör hos 130 svenska SAAB och OPEL-återförsäljare

Report this content

Ny exteriör hos 130 svenska SAAB och OPEL-återförsäljare Som en naturlig konsekvens av ramavtalet, som ElektroVakuum tecknat med Saab Automobile om produktion och genomförande av nytt internationellt exteriört identifikationsprogram på återförsäljaranläggningarna, har nu avtal tecknats med General Motors Nordiska AB för Saab och Opel för den svenska marknaden. ElektroVakuum kommer att producera och installera det nya Id-programmet på 130 Saab-anläggningar i Sverige. Ett kännetecken på en Saab-återförsäljare har varit ett trippelblått band på husfasaden. Detta skrotas nu och ersätts av ett elegant mörkblått fasadband. 200 st. nya fem meter höga fristående skyltar kommer nu att visa kunderna vägen till Saab och Opel-återförsäljarna. I avtalet ingår desutom underhåll av befintliga skyltar hos 130 återförsäljare för Opel. Genom dessa åtaganden stärker nu ElektroVakuum sin position som ledande leverantör av ljusreklam till bilsegmentet på den svenska marknaden. ElektroVakuum Svenska AB är ett helägt dotterbolag till ElektroVakuum AS i Oslo. Företaget marknadsför och tillverkar serieproducerade externa skyltsystem till bl.a. bensinbolag, bilindustrin och andra företag med stora återförsäljarnätverk. Tillverkning sker på egen fabrik i Halden i Norge och samarbetspartners för montering och service finns på ett trettiotal platser i Sverige och i de flesta länder i Europa. Totalt omsätter koncernen ElektroVakuum ca.120 mnok årligen. För ytterligare information kontakta : ElektroVakuum Svenska AB. Tel: 08 446 57 00. StefanBillerstam. Epost: stefan.billerstam@elektrovakuum.se Fax: 08 753 67 30 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/07/04/20000704BIT00280/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/07/04/20000704BIT00280/bit0002.pdf