ElektroVakuum – i täten med miljöcertifikat.

Report this content

ElektroVakuum har nu miljöcertifierats enligt ISO 14001 som ett av de första företagen i sin bransch. Certifieringsorgan har varit Det Norske Veritas. Ökande krav från både samhälle och miljömedvetna kunder har bidragit till att ElektroVakuum påskyndat sitt kontinuerliga miljöarbete inom hela sin verksamhet. Att fullfölja de omfattande moment, som finns beskrivet i ISO 14001 ses nu som en rutin inom företaget och verksamheten kan aktivt bidra till att miljöbelastningar kartläggs och kontinuerligt minskar. Certifikatet betyder också att framtida förpliktelser t.ex. återvinning eller sanering av skyltar producerade av ElektroVakuum, kommer att kunna göras enligt de nya miljölagar som kommer att finnas både inom och utanför EU. ISO 14001-standarden bygger på några grundelement, som följer en logisk struktur: att upprätta en miljöpolicy att planera miljöverksamheten att införa och driva ett miljöledningssystem att följa upp och kontrollera arbetet att åtgärda och ständigt förbättra miljöarbetet Under denna övergripande struktur finns i standarden 17 olika delmoment angivna. ISO 14001-strukturen möjliggör också att ElektroVakuums miljöarbete kontinuerligt kan kommuniceras på ett trovärdigt sätt med omvärlden.