ElektroVakuum tecknar avtal med Scania worldwide.

ElektroVakuum har tecknat nytt ramavtal med Scania för omprofilering av företagets återförsäljaranläggningar. Avtalet är omfattande och kommer att beröra samtliga Scania-anläggningar över hela världen. Det är en förlängning av ramavtal, som skrevs med Scania första gången redan 1995. ElektroVakuum har därigenom varit huvudleverantör av Scanias exteriöra skyltprogram i mer än tio år. Scania, som har sin lastbilsverksamhet i fler än 100 länder, började göra om sitt exteriöra skyltprogram under 2005. De trippelblå fasadbanden, som funnits på alla återförsäljaranläggningar i mer än femton år kommer kontinuerligt att tas bort. Scanias varumärke kommer att få en större dominans och anläggningarna ett betydligt modernare utseende. Skyltprogrammet, som består av både ljuslådor, neonskyltar och upp till tio meter höga pyloner, tillverkas på ElektroVakuums fabrik i Halden. Sedan några år tillbaka har ElektroVakuum också ansvarat för både logistik och lagerhållning åt Scania på företagets Lager- och logistikcenter i Årjäng varifrån skyltar och pyloner skeppats till Scanias återförsäljare över hela världen. – En stororder av det här slaget är betydelsefull för oss och vi gläds över att återigen få ett så stort förtroende från Scania, säger Stefan Billerstam på ElektroVakuums svenska bolag, som skött förhandlingarna med Scania. Omprofileringen berör så många anläggningar över hela världen att vi räknar med att den kommer att sysselsätta oss och våra fabriker i många år.