• ELEVATE/

Report this content

Kommuniké från NGS Next Generation Systems Sweden AB:s publ (Elevate) extra bolagsstämma den 14 september 2001 Vid dagens extra bolagsstämma i NGS Next Generation Systems Sweden AB (publ) beslutade bolagsstämman om en riktad nyemission om 30.000.000 aktier till en teckningskurs om 0,10 kr per aktie. Dessutom beslutade bolagsstämman om val av ny styrelse. På konstituerande styrelsemöte direkt efter bolagsstämman valdes Per Odgren till ny styrelseordförande. Beslut om nyemission Bolagsstämman beslutade att genom nyemission av 30.000.000 nya aktier öka aktiekapitalet med 3.000.000 kr, att de nya aktierna, med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, skall tecknas av Orvar Pantzar varför överteckning ej kan ske, att teckning av aktierna skall ske senast den 17 september 2001, att tecknade aktier skall betalas kontant senast den 21 september 2001, att de nya aktiernas nominella belopp skall vara 0,10 kr per aktie, att emissionskursen skall vara 0,10 kr per aktie d.v.s. totalt 3.000.000 kr samt att de nya aktierna skall berättiga till utdelning från och med verksamhetsåret 2001. Beslut om ny styrelse Bolagsstämman valde till ny styrelse Orvar Pantzar, Per Odgren, Peter Näslund, Eric Buatois och Johan Koch med entledigande av Christian Bidegård och Christian Haeger. Christian Bidegård fortsätter i verksamheten som vice VD. På efterföljande styrelsemöte fattades följande beslut: Beslut om nedskrivning av goodwill Beslut fattades om en nedskrivning av goodwill om 69 MSEK. Nedskrivningen kommer att redovisas under tredje kvartalet. Avser söka notering på NGM-listan Vid styrelsemötet beslutades att NGS Next Generation Systems Sweden AB skall söka notering vid NGM-listan. Avsikten är att notera bolaget på NGM-listan under hösten 2001. Beslut om ny ordförande På konstituerande styrelsemöte direkt efter bolagsstämman valdes Per Odgren till ny styrelseordförande. Om NGS Group NGS Group innehåller fyra portföljbolag. NextGenerationSystems affärsidé är att möjliggöra för redan befintliga datorsystem inom hälso- och sjukvården samt telekomsektorn att utbyta information via Internet och andra telekomtjänster. TecTown International AB är ett IT-konsultföretag för tjänster inom IT-infrastruktur och systemintegation. Software Express AB är en heltäckande detaljist av programvaror. Streaming Fridge AB producerar nät-TV och rörligt innehåll för bredband och Internet. På bolagsstämman den 26 april 2001 beslutades om att ändra Elevates namn till NGS Next Generation Systems Sweden AB. För ytterligare information, kontakta: Bertil Haglund, VD NGS Next Generation Systems Sweden AB, på 08-503 103 95 eller bertil.haglund@nextgensystems.com (alt. info@nextgensystems.com) För mer information om NGS Next Generation Systems Sweden AB, se www.nextgensystems.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/14/20010914BIT00380/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/14/20010914BIT00380/bit0002.pdf