Det bekymmerslösa fönstret

Säg den villaägare som inte svurit över sina gamla fönster. Värmeläckage och dyr uppvärmning, kall vind som viner genom fönsterspringorna, kallras och kalla fötter, ständigt underhåll - putsa, skrapa, laga, olja och måla. Nu finns ett komplett fönster som tar bort allt som kan vara bekymmersamt, tråkigt och problematiskt med gamla fönster. Luta dig bara tillbaka - låt fönstret putsa sig själv, slipp tråkigt underhåll och njut av ett behagligt inomhusklimat för lång tid framöver.

När första vårdagen kommer blir det ofta uppenbart i vilket dåligt skick dina fönster är. Du upptäcker att färgen flagnar och att rötan har fått fäste. Samtidigt påminns du om den kalla vinterblåsten som ven genom fönsterspringorna - för att inte tala om kallraset som gjorde att du frös i hela kroppen och fick sitta i soffan och huttra med en filt. Efter vinterns stormar, regn och alla luftföroreningar har fönstren också blivit hopplöst smutsiga. Bara tanken på att putsa och fixa underhållet på alla fönster får dig att rysa av tristess och inse att åtskilliga timmar, dagar och veckor kommer att gå förlorade. Där rök semestern igen tänker du och bara tanken på att du ska fixa fönstren, medan alla andra har en "riktig semester" med lata dagar på stranden och familjeliv ger dig ångest. För att en gång för alla radera bort fönsterbekymren introduceras nu Elit Extreme, som tillhör ett av de energieffektivaste och mest lättskötta fönster som någonsin tillverkats. Produkten ingår i en helt ny generation fönster där alla de bästa egenskaperna har kombinerats i en och samma produkt - för att ge minimalt värmeläckage och undehåll samt en robust och säker konstruktion. - Med vårt nya fönster Elit Extreme tar vi bort allt som kan vara bekymmersamt med fönster. Vi har byggt in många positiva fördelar och skapat en total fönsterlösning, som gör att man slipper underhåll och rengöring. Fönstret lever också upp till myndigheternas krav för att just nu få ett "energibidrag" i form av en skattereduktion på upp till 10.000 kronor, säger Anders Rydén produktchef Elitfönster AB. Fönsterfakta: - självrengörande ytterglas, Pilkington Activ - aluminiumbeklädd utsida minimerar underhåll - U-värde 1,2 på hela fönsterkonstruktionen. Uppfyller villkoret för energibidrag i form av skatteavdrag på max 10.000 kronor. - Svanenmärkt - P-märkt