Elitfönster lanserar ny hemsida

Nu lanserar Elitfönster en ny mer strukturerad och lättnavigerad hemsida. Med en rad uppdaterade och förbättrade funktioner kan besökaren enkelt hitta information och fakta, snabbt och enkelt göra energiberäkningar, ladda ner handböcker och CAD-ritningar samt bli inspirerad av ett stort urval fönster i ett fotogalleri hämtat från verkliga miljöer.

- Målsättningen med den nya hemsidan har varit att själva få kontroll över innehållet och snabba upp ledtiderna på ändringar och uppdateringar, samtidigt som vi velat göra hemsidan mer lättnavigerad och funktionell för våra kunder och besökare, säger Pär Yngvesson projektledare på Elitfönster. De viktigaste förändringarna och förbättringarna på hemsidan är ett tydligare menysystem, tillgång till nedladdningsbara handböcker, nedladdningsbara CAD-ritningar för varje produkt i både PDF-format och DWG-filer för AutoCad. - Vi har dessutom uppdaterat energiberäkningsfunktionen som snabbt ger ett genomsnittsvärde på den energibesparing man uppnår vid ett fönsterbyte. Numera finns även ett fotogalleri på hemsidan med ett stort urval fönsterbilder, hämtat ur verkliga miljöer. Med galleriet vill vi inspirera till alla möjligheter som finns till personliga lösningar med vårt sortiment, avslutar Pär Yngvesson. Fakta informationssystem: Elitfönster har använt sig av en modern plattform för webbaserade applikationer. Publiceringsverktyget är baserad på Wipcore Content Management för hantering av innehåll och användare. Den nya plattformen gör det enkelt och effektivt att underhålla webbplatsen och hålla information uppdaterad.