Känd designer skapar exklusiv dörr

Nu lanserar Elitdörren en ny dörr i samma utförande och profil som det exklusiva fönsterprogrammet Elit Design. Bakom designen står den kända produktdesignern Olle Andersson som skapat en vacker och exklusiv dörr för kräsna husägare.

Den nya ytterdörren som är skapad av den välkända produktdesigner Olle Andersson, innebär stora valmöjligheter för kunden. Dörren kan fås täckmålad i valfri NCS färg på utsidan alternativt teak eller ek. På insidan kan man välja på de fyra träslagen - teak, ek, björk eller vitlaserad fur samt valfri NCS färg. – Dörren är ett fint hantverk och finns i två olika grundmodeller men med många valmöjligheter. Den ena är en klassisk spegeldörr i ”modern dräkt” som främst tillverkas i massivt trä. Den kan fås med en eller flera speglar i trä eller glas, säger Niclas Jacobsson produktchef på Elitdörren AB. – Den andra modellen är en modernare dörr med slät yta, renare linjer och valfri glasning med 1-4 fönster. Dörren ger en starkt modernt uttryck som åstadkommits genom att glasningen kunnat läggas i stort sett i liv med ramverket. Från framsidan syns inga glasningslister och den tillverkas i teak, ek eller med målad yta, fortsätter Niclas Jacobsson. Dörren har dolda gångjärn som standard, vilket ger ett sobert och exklusivt intryck. Dörrhandtag och lås i mattborstat rostfritt stål finns i ett par alternativ, och harmonierar väl med dörrens design. – Båda grundmodellerna är koordinerade med Elitfönsters exklusiva villafönster, Elit Design, avseende detaljutformning och invändigt ytskikt. Den här dörren är också lite kraftigare än en normal dörr. Den känns lite mer och är 68 mm tjock mot det normala på 63 mm, avslutar Niclas Jacobsson. Fakta: Olle Andersson Olle Andersson blev i början på 80-talet en förnyare av formgivningen av villadörrar. Flera gånger under årens lopp har han återkommit med nya dörrkoncept och uttryck, där hans formgivning belönats flera gånger.