Ellen AB:s logistikpartner drabbad av vattenskada

Ellen AB (”ELN”) informerar att dess lager- och logistikpartner, lokaliserad i Habo, den 10 juli drabbades av en översvämning till följd av ett omfattande regnoväder i området.

Fokus är nu att få en bild av skadeläget. Enligt uppgifter som hittills erhållits är skadorna i byggnaden stora men det är för tidigt att säga vilka konsekvenser det kan medföra för Ellens del, med avseende på obrukbara produkter. Ellens logistikkedja kopplad till återförsäljare och distributörer kan kortsiktigt komma att påverkas av störningar, då varken in- eller utleveranser för närvarande sker. Verksamhetsgrenen som omfattar private lable, vilken står för ca. 50% av omsättningen, är oberörd då dessa kunder förses med varor direkt från producenterna.

Försäkringsbolag är inkopplat och det pågår ett arbete på plats samt internt inom Ellens organisation med att minimera skadeeffekten.

Denna information är sådan information som Ellen AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 12 juli 2024, kl. 16.00 CET.

Kontaktperson:
Charlotta Nilsson, vd på Ellen AB

Telefon 08-412 10 00, info@ellen.se

Ellen är ett svenskt Fem-Tech bolag med ursprung inom forskning och utveckling med en mångårig och unik kunskap inom probiotika och kvinnlig intimhälsa. Ellen tillhandahåller innovativa naturliga premiumprodukter inom intimhälsa. Ellens produkter hjälper till att upprätthålla ett balanserat pH-värde i underlivet genom livets alla faser. Ellen erbjuder bland annat unika probiotikaprodukter för att förbättra kvinnors intimhälsa. Produkterna säljs och marknadsförs genom ett internationellt nätverk av distributörer samt i egen regi. Ellen är noterat på Nasdaq First North Growth Market (Ticker: ELN). Bolagets Certified Adviser är Carnegie Investment Bank AB (publ.), kontaktuppgifter: telefon +46 (8) 5886 86 63, eller via e-post certifiedadviser@carnegie.se. För ytterligare information om bolaget: www.ellen.se