Ellen anlitar Carnegie som likviditetsgarant

Ellen AB (”ELN” eller ”Bolaget”) har idag utsett Carnegie Investment Bank AB (publ) till likviditetsgarant för Bolagets aktie som är upptagen till handel på Nasdaq First North Growth Market. Syftet med likviditetsgarantin är att förbättra likviditeten i aktien och minska skillnaden mellan köp- och säljkurs. Uppdraget påbörjas den 15 januari 2024.

Carnegie kommer i sitt uppdrag som likviditetsgarant att säkerställa möjligheten att handla i bolagets aktie varje dag genom att kontinuerligt ställa handelsposter på vardera köp- och säljsida i orderboken. En likviditetsgaranti är ämnad att skapa en mer korrekt prisbild i ett bolags aktie, av vilket följer en mer korrekt värdering av bolaget och ger möjlighet till en förbättrad handelsvolym i aktien.

Kontaktperson:
Charlotta Nilsson, vd på Ellen AB

Telefon 08-412 10 00, info@ellen.se

Ellen är ett svenskt Fem-Tech bolag med ursprung inom forskning och utveckling med en mångårig och unik kunskap inom probiotika och kvinnlig intimhälsa. Ellen tillhandahåller innovativa naturliga premiumprodukter inom intimhälsa. Ellens produkter hjälper till att upprätthålla ett balanserat pH-värde i underlivet genom livets alla faser. Ellen erbjuder bland annat probiotikaprodukter för att förbättra kvinnors intimhälsa. Produkterna säljs och marknadsförs genom ett internationellt nätverk av distributörer samt i egen regi. Ellen är noterat på Nasdaq First North Growth Market (Ticker: ELN). Bolagets Certified Adviser är Carnegie Investment Bank, kontaktuppgifter: telefon 08-463 83 00, eller via e-post certifiedadviser@carnegie.se. För ytterligare information om bolaget: www.ellen.se