Ellens probiotiska tampong – “Product of the Year” i Frankrike

Ellen´s probiotiska tamponger, som i Frankrike heter Florgynal Tampon Probiotique by Saforelle, har utsetts till årets produkt

Utmärkelsen delades ut häromveckan och vinnaren utsågs utifrån tre olika kriterier; attraktivitet, innovation och kundnöjdhet. Den valdes ut av 10 000 personer och utvärderingen gjordes av Nielsen data.

Den här utmärkelsen delas ut i ett antal länder i Europa varje år och det här var första gången som Ellens distributör i Frankrike, IPRAD, fick utmärkelsen.

“Det var en stor ära att få ta emot detta pris för vår unika probiotiska tampong från Ellen”, säger Nathalie Gremaud, Marketing Director på IPRAD Laboratoires.

IPRAD kommer att få använda en symbol som visar att produkten fått utmärkelsen “Product of the Year” på förpackningarna under hela året 2014.

“Vi är mycket glada över att vår produkt fått den här utmärkelsen av konsumenterna som använder produkten. Detta är den fjärde gången som vi mottar den här typen av utmärkelse i Europa för våra probiotiska tamponger”, säger Monica Wallter, VD på Ellen AB.

Bakteriell obalans i underlivet är en vanlig åkomma. Var fjärde kvinna har pågående besvär och många har återkommande problem. Ellens fyra probiotiska produkter innehåller patenterade och väldokumenterade mjölksyrabakterier som hjälper till att bibehålla kroppens naturliga bakterieflora.

För ytterligare information, kontakta:
Monica Wallter, VD Ellen AB, +46 8 412 10 00.
www.ellenab.com

…………………………………………………………………………………………………………………………………………

Om Ellen AB
En bra mjölksyrabakterieflora är grunden till en frisk underlivshälsa. I stort sett alla kvinnor upplever bakteriell obalans någon eller flera gånger i livet. Bioteknikföretaget Ellen AB erbjuder patenterade produkter med probiotika för att förbättra kvinnors underlivsflora. Tampongen ellen® innehåller LN® (Lacto Naturel), en substans som består av humana probiotiska mjölksyrabakterier. Dessa finns naturligt i friska kvinnors underlivsflora. År 2003 lanserade Ellen, som första företag i världen, tamponger med mjölksyrabakterier i Norden. Nu pågår en internationell lansering och utveckling av nya produkter baserade på samma teknologi. Under 2012 tecknades ett globalt licensavtal avseende probiotiska kosttillskott för urovaginal hälsa som ger Ellen AB exklusiva rättigheter till två produkter med patentskydd. Ellen AB är listat på First North med kortnamn ELN.
Remium Nordic AB är bolagets Certified Adviser. www.ellenab.com och www.ellen.se