A vogue pattern - Ellos bryter mönster i kollektionssamarbete med Trine Kjær

”A vogue pattern” är namnet på Ellos senaste inredningskollektion som tillför lekfullhet och glädje i det som nu blivit vår vardag. Kampanjen handlar om att bryta mönster, i samband med kollektionen har den danska Creative Directorn Trine Kjær tagit fram fem olika posters som alla fångat glimtar av det som under det gångna året fått oss att bryta mönster vi kanske inte trodde fanns. Ögonblicksbilder, tankar och fantasier som väckts till liv under den pågående pandemin fångas i Trines posters. Drömmen om att resa bort en stund, eller bara låta fantasin segla i väg, allt det kapslas in – inte bara i Trines posters, utan i hela kollektionen.

”Jag blev så exalterad när Ellos först kontaktade mig om det här projektet. Jag har alltid älskat Ellos och den här kollektionen talar verkligen till mig med all sin färgsprakande livfullhet. Att min del skulle vara inspirerad av pandemin och alla restriktioner visste jag på en gång, så jag skapade några bilder som reflekterar mina erfarenheter så som pannkakor på en måndag, pizza i sängen, att längta efter vänner och resor och – såklart – ökat fokus på hygien. Efter det kontaktade jag Grace de Koon som gjorde mina bilder till poster-motiven. Jag bara älskar hennes verk, den naiva känslan i hennes teckningar. De vibrerar av glädje och positivitet”, säger Trine Kjær.

Trendtemat i kollektionen är färgsprakande och lekfullt och kan vara precis vad som behövs för att bryta mot det allt mer avskalade liv vi just nu lever. ”A vogue pattern” syftar till att våga något nytt. Här finns ett hoppfullt budskap, ett som rimmar med vårens knoppande kvistar och ljumma vindar. Ur alla de mönster vi brutit, allt det ljus vi böjt, kanske något nytt snart träder fram. Ett nytt perspektiv. En helt ny färg.

”Det känns fantastisk roligt att ha fått samarbeta med Trine som passar så klockrent in i detta färgsprakande tema”, säger Jennifer Åhman, designchef på Ellos Home.

Lanseringsdatum är 9e mars 2021. Försäljning kommer att ske på Ellos sajt och i butikerna Ellos Home, Korsgatan Göteborg och Ellos Home C4 Kristianstad.

För mer information, vänligen kontakta: PR@ellos.se

Kampanjbilder: https://we.tl/t-qgnbPg1Aeo

Ellos Group är Nordens ledande e-handelsgrupp med e-handelsplatserna Ellos, Jotex, Stayhard och Homeroom. I nära relation med våra miljontals kunder strävar vi ständigt efter att utveckla och erbjuda attraktiva och hållbara erbjudanden inom mode och hemprodukter för hela familjen. För oss är kunden alltid i fokus. Med innovation, kreativitet och hållbarhet söker vi ständigt nya vägar i stort och smått. Ellos Group, med huvudkontor i Borås, är verksamt i samtliga nordiska länder. Ellos Group har ca 550 medarbetare och omsätter runt 2,6 miljarder SEK.
www.ellosgroup.se