Ellos Home i samarbete med Floramor & Krukatös

Ellos Home lanserar en unik kollektion av handgjorda och lokalt förankrade bruksföremål tillsammans med Hannah Porsgaard, keramikern bakom Floramor & Krukatös. Kollektionen i stengods har tydliga spår av handens skapande och är speciellt framtagen för Ellos Homes kunder.

Ellos Home lanserar nu en närproducerad kollektion i en limiterad upplaga av bruksföremål skapade för hand av keramikern Hannah Porsgaard. Samarbetet har drivits av en ambition om att värna om hantverket enligt gammal tradition och att lyfta fram människan bakom produkten.

Floramor & Krukatös är en lokal krukmakeri och blomsteraffär i Göteborg som drivs av Hannah Porsgaard och hennes mamma Jette Holm. I över tio år har Hannah Porsgaard skapat unik keramik i sin ateljé i anslutning till butiken.

Kollektionen för Ellos Home består av kruka, fat, skål och kryddkruka i två färger som andas jord och 70-tal.

- Målet när jag skapade kollektionen för Ellos Home var att skapa krukor och bruksföremål som kan användas varje dag och som bidrar med skönhet och äkthet till hemmet. Jag är väldigt glad över att vi har lyckats med detta i kollektionen, säger Hannah Porsgaard.

- Det har varit fantastiskt roligt att vi fått ta del av Krukatös keramikverkstad och jobba nära en så kreativ och inspirerande person som Hannah. Det har varit viktigt för oss att samarbeta med en lokal keramiker som kan skapa en närproducerad och handgjord kollektion som tydligt värnar om hantverket säger Jennifer Åhman, designchef Ellos Home.

Lanseringsdatum för kollektionen är satt till den 21 juli och försäljning kommer att ske online samt i butiken Ellos Home i Göteborg.

För mer information, vänligen kontakta:

Ellos Group är Nordens ledande e-handelsgrupp med e-handelsplatserna Ellos, Jotex, Stayhard och Homeroom. I nära relation med våra miljontals kunder strävar vi ständigt efter att utveckla och erbjuda attraktiva och hållbara erbjudanden inom mode och hemprodukter för hela familjen. För oss är kunden alltid i fokus. Med innovation, kreativitet och hållbarhet söker vi ständigt nya vägar i stort och smått. Ellos Group, med huvudkontor i Borås, är verksamt i samtliga nordiska länder. Ellos Group har ca 550 medarbetare och omsätter runt 2,6 miljarder SEK.
www.ellosgroup.se