Ellos i samarbete med Elin Lannsjö

En vårkollektion i 70-talsanda – What about the 70’s?

Ellos lanserar en ny modekollektion i samarbete med Elin Lannsjö. Med inspiration från 70-talets influenser varvar kollektionen romantiska volanger och broderie anglais med denim, raka linjer och mjuka naturmaterial.

Att ta tillvara på spåren och avtrycken som tiden lämnar kvar – det är budskapet i Ellos senaste kampanj. Kollektionen har plockat det bästa från 1970-talets mode och översatt det till 2021. Med inspiration från naturen, det bohemiska, det individuella och det avslappnat bekväma har allt det som våren är vävts in mellan denimtrådar och skira volanger. Stylisten, inredaren och skribenten Elin Lannsjö designade en kollektion i kollektionen och resultatet lanseras på Ellos site den 16:e mars.

”70-talets strömningar av individualism, av fri kärlek. Att vi allt mer började uttrycka vår personlighet och våra åsikter genom mode, det är något jag velat fånga i min design. Mycket av inspirationen till mönsterbild, färgpalett och material kommer ur 70-talets stora influens – naturen”, säger Elin Lannsjö.

Förutom Elin Lannsjös egendesignade plagg lanseras en hel del fler nyheter från Ellos. Fotsida boho-klänningar, de höga midjorna, broderie anglais och vackra blommotiv präglar hela kollektionen, som bjuder på allt från retroinspirerade print i uppdaterade kulörer till en finstickad topp med exklusiv känsla.

”Elin Lannsjö var helt rätt person för den här kollektionen. Stilen andas bohemiskt 70-tal med rötter i såväl klassisk LA-lyx som rustik romantik. Broderie anglais, volanger och skira tyger bryts av mot vårig denim, som återkommer främst i nederdelar men också i klänning och skjorta. Vi är så nöjda med kollektionen och samarbetet – våren är äntligen här!”, säger Karin Verdoes, designchef Ellos Fashion.

Kampanjen lanseras den 16:e mars. Försäljning kommer att ske på Ellos site.

För mer information, vänligen kontakta:

Kampanjbilder: https://we.tl/t-UhJissug10

Ellos Group är Nordens ledande e-handelsgrupp med e-handelsplatserna Ellos, Jotex, Stayhard och Homeroom. I nära relation med våra miljontals kunder strävar vi ständigt efter att utveckla och erbjuda attraktiva och hållbara erbjudanden inom mode och hemprodukter för hela familjen. För oss är kunden alltid i fokus. Med innovation, kreativitet och hållbarhet söker vi ständigt nya vägar i stort och smått. Ellos Group, med huvudkontor i Borås, är verksamt i samtliga nordiska länder. Ellos Group har ca 550 medarbetare och omsätter runt 2,6 miljarder SEK.
www.ellosgroup.se