Ellos i unikt designsamarbete med Stylein och Isabella Löwengrip

Ellos släpper en ny exklusiv kollektion tillsammans med modevarumärket Stylein och Isabella Löwengrip. Kollektionen - Isabella x Stylein – lanseras exklusivt hos Ellos den 4 september och kombinerar tre starka varumärken med kvinnan i fokus. Estetiken är tidlös men samtidigt modern med en feminin touch och tillsammans har trion skapat en prisvärd kollektion med fokus på kvalitet och passform i ett brett storleksspann.

- Stylein är ett av de starkaste svenska modemärkena inom sin kategori idag, och att utveckla den här kollektionen tillsammans har varit fantastiskt roligt och givande. Kollektion speglar en modern kvinna mitt i livet och utvecklingen har vägletts av ambitionen att alla kvinnor ska känna sig bekväma och vara sitt bästa jag, oavsett storlek. Genomgående uttrycker kollektionen styrka och plaggen kommer att bli självklara val för Ellos kunder, säger Ulrika Sjövall, Designchef på Ellos.

Målet med detta designsamarbete är att skapa en snygg, prisvärd och tidlös basgarderob i härliga kvaliteter och färger. En kollektion som kvinnan enkelt kan kombinera för både vardag och fest. Passform och ett brett storleksspann är en självklarhet för Ellos och naturliga kärnvärden för designsamarbetet med Stylein och Isabella Löwengrip.

Stylein är ett svenskt modemärke som grundades 2001 av designern Elin Alemdar. Styleins designuttryck kombinerar tidlöshet och samtida former för alla tillfällen. Samarbetet har gett Ellos möjligheten att tillsammans med Elin skapa en kollektion som utgår från skandinavisk minimalism och en perfekt passform.

- Det har verkligen varit en rolig utmaning att få skapa den perfekt kurerade garderoben som håller långt över säsongens trender, till ett riktigt bra pris, och utan att tumma på kvalitet och passform. Jag är väldigt stolt över resultatet och det känns så spännande att få nå ut till en betydligt bredare publik via Ellos kanaler och äntligen få sälja Styleins design till kvinnor som har större storlekar. Det var på tiden, säger Elin Alemdar, grundare och designer av svenska modevarumärket Stylein.

Isabella Löwengrip är en pionjär inom influencer marketing och har byggt upp det som idag är Skandinaviens största plattform med en räckvidd per vecka på 1,8 miljoner följare över hela världen. Ellos samarbete med Isabella inleddes under 2018 och mot bakgrund av detta har Isabella en viktig roll i detta nya designsamarbete. Isabella har under hela processen varit en viktig kundambassadör och bidragit med sina goda insikter.

- Jag får många frågor om mina kläder och efter mitt lyckade samarbete med Ellos kändes det jättekul att återigen kunna skapa något exklusivt för dem, denna gång tillsammans med Stylein. Kollektionen Isabella x Stylein består av hållbara och tidlösa plagg, som funkar till vardags, jobbet och när man reser mycket. Det känns också extra kul att kunna erbjuda plaggen i alla storlekar. Kollektionen kommer inte gå ur tiden utan man kommer kunna plocka fram kläderna år efter år, säger Isabella Löwengrip.

Kollektionen lanseras den 4 september på ellos.com. Kollektionen består totalt av 16 olika designs i 1-3 färger och i storlek XS-XXXL.

För pressbilder: http://www.ellosdoc.com/Campaign/StyleinXIsabella/Image/gallery.php
För lookbook bilder: http://www.ellosdoc.com/Campaign/StyleinXIsabella/Lookbook/gallery.php
För backstage bilder: http://www.ellosdoc.com/Campaign/StyleinXIsabella/Backstage/gallery.php
För packshots: http://www.ellosdoc.com/Campaign/StyleinXIsabella/Packshots/gallery.php

För mer information vänligen kontakta:
Ulrika Sjövall, Designchef Ellos

Citat

Stylein är ett av de starkaste svenska modemärkena inom sin kategori idag, och att utveckla den här kollektionen tillsammans har varit fantastiskt roligt och givande. Kollektion speglar en modern kvinna mitt i livet och utvecklingen har vägletts av ambitionen att alla kvinnor ska känna sig bekväma och vara sitt bästa jag, oavsett storlek. Genomgående uttrycker kollektionen styrka och plaggen kommer att bli självklara val för Ellos kunder.
Ulrika Sjövall, Designchef på Ellos