Ellos lanserar badkollektion tillsammans med Therese Alshammar

Ellos inleder ett designsamarbete med Therese Alshammar. I maj lanseras en hållbar, sportig och avslappnad badkollektion där hög modegrad, passform och bekvämlighet har högsta prioritet.

Inför årets sommarsäsong har Ellos tagit fram en hållbar badkollektion tillsammans med idrottslegendaren Therese Alshammar. Kollektionen utgår från den aktiva kvinnan mitt i livets behov och är designad för att göra det lätt för kvinnor att både känna sig snygga och bekväma på stranden.

Therese Alshammar är en av Sveriges största idrottare genom tiderna och har också ett stort modeintresse. Therese har tidigare varit ansiktet utåt för Ellos som en del av Ellos satsning för att lyfta fram starka kvinnor. Den nya kollektionen är det första designsamarbetet mellan Ellos och Therese och har tagits fram med passform och bekvämlighet i fokus.

Kollektionen innehåller både surfinspirerade och sportiga bad- och strandplagg, men också mer feminina varianter. Det handlar om både badplagg, som bikini och baddräkter, men också strandplagg som exempelvis en lång tunika, en badrock och en långärmad tröja -perfekt till för den som surfar eller bara vill ha extra solskydd.

Det har varit så roligt och intressant att få skapa den här badkollektionen. Precis som för Ellos så har det varit viktigt för mig att skapa en hållbar och snygg badkollektion som känns bekväm för kvinnor att bära på stranden, säger Therese Alshammar.

Kollektionen är helt Better Choice-märkt och består av material som återvunnen polyamid, polyester och ekologisk bomull.

- Att få ta del av Thereses expertkunskaper inom badmode har varit mycket spännande för oss. Therese har ett fantastiskt sinne för mode och detaljer som bidragit till en inspirerande designprocess. Kollektionen känns mitt i prick för våra kunder som vill kunna kombinera en både aktiv och avslappnad livsstil, säger Johan Kromer, Assortment director på Ellos.

Lanseringsdatum för kollektionen är satt till den 5 maj och lansering sker via Ellos.se.

För mer information, vänligen kontakta:

Kampanjbilder: https://we.tl/t-lsRykfhVO8
Produktbilder: https://we.tl/t-n9YDHMxQOf

Ellos Group är Nordens ledande e-handelsgrupp med e-handelsplatserna Ellos, Jotex, Stayhard och Homeroom. I nära relation med våra miljontals kunder strävar vi ständigt efter att utveckla och erbjuda attraktiva och hållbara erbjudanden inom mode och hemprodukter för hela familjen. För oss är kunden alltid i fokus. Med innovation, kreativitet och hållbarhet söker vi ständigt nya vägar i stort och smått. Ellos Group, med huvudkontor i Borås, är verksamt i samtliga nordiska länder. Ellos Group har ca 550 medarbetare och omsätter runt 2,6 miljarder SEK. Sedan 2019 är Ellos Group en del av den börsnoterade modekoncernen FNG NV med verksamhet i hela Europa.

Citat

Att få ta del av Thereses expertkunskaper inom badmode har varit mycket spännande för oss. Therese har ett fantastiskt sinne för mode och detaljer som bidragit till en inspirerande designprocess. Kollektionen känns mitt i prick för våra kunder som vill kunna kombinera en både aktiv och avslappnad livsstil.
Johan Kromer, Assortment director