Ellos lanserar en textil kollektion ihop med Sandberg Wallpaper

Tillsammans med svenska designföretaget Sandberg Wallpaper har Ellos skapat en unik textil livsstilskollektion som grundar sig på originalmönster från tapeter handplockade från Sandberg Wallpapers mönsterskatt. Mönster som endast funnits som tapeter kommer i den nya kollektionen att erbjudas som textila produkter och mode hos Ellos.

Ellos fortsätter att utveckla sitt mode- och heminredningssortiment i en ny och prisvärd textil kollektion tillsammans med Sandberg Wallpaper. Det unika designsamarbetet grundar sig i en samsyn kring tidlös skandinavisk design och att få berätta historier genom vackra mönster som är skapade för hand. Målet med samarbetet har varit att värna om hantverk, kunskap och att skapa ett hem som ger välbefinnande.

Sandberg Wallpaper är ett svenskt designföretag som designar tapeter med ett unikt uttryck där kärleken till hantverket är närvarande i varje steg. Samarbetet har gett Ellos möjligheten att skapa en kollektion med ett varumärke som delar passionen för handritande mönster och genomarbetade uttryck med vackra former.

- Vi är stolta över att få förvalta en fantastisk mönsterskatt och dela med oss av unik design genom att få skapa en textil kollektion tillsammans med Sandberg Wallpaper. Vi ser att våra kunder uppskattar den här typen av samarbeten mycket, och vi hoppas att många ska vilja smycka sina hem med dessa vackra mönster i höst, säger Ulrika Sjövall, Designchef på Ellos.

- Att få göra denna kollektion tillsammans med Ellos, ett varumärke med en stark designpassion, känns otroligt spännande. Båda våra varumärken är sprungna från Sjuhäradsbygden, ett svenskt område med outtömligt entreprenörskap och ett långt arv av design och textilproduktion, säger Sara Bergqvist, Designchef på Sandberg Wallpaper.

Kollektionen lanseras på Ellos.se den 6 november och omfattar tryckta och jacquardvävda linnedukar, servetter, kökshanddukar, prydnadskuddar och kläder. Färgskalan går från ombonande dova färger till mer kulörstyrka i plaggen för att spegla vår samtid.

Kampanjbilder: https://we.tl/t-LLzyf5d4su
Produktbilder: https://we.tl/t-hBmF3FTIen

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Ellos är Nordens ledande e-handelsvarumärke för mode och hem. Ellos grundades 1947 och har sedan dess försett miljontals kunder med mode och hemprodukter. Ellos är ett bolag inom Ellos Group, Nordens ledande e-handelsgrupp med e-handelsplatserna Ellos, Jotex, Stayhard och Homeroom. I nära relation med våra miljontals kunder strävar vi ständigt efter att utveckla och erbjuda attraktiva erbjudanden inom mode och hemprodukter för hela familjen. För oss är kunden alltid i fokus. Ellos Group, med huvudkontor i Borås, är verksamt i samtliga nordiska länder. Ellos Group har ca 550 medarbetare och omsätter runt 2,6 miljarder SEK. Huvudägare är Nordic Capital och Paul Frankenius med Frankenius Equity AB som medinvesterare.

Citat

Vi är stolta över att få förvalta en fantastisk mönsterskatt och dela med oss av unik design genom att få skapa en textil kollektion tillsammans med Sandberg Wallpaper. Vi ser att våra kunder uppskattar den här typen av samarbeten mycket, och vi hoppas att många ska vilja smycka sina hem med dessa vackra mönster i höst.
Ulrika Sjövall, Designchef