Ellos lanserar glädjespridande trädgårdskonst i designsamarbete med Studio Lisa Bengtsson

I vår tar Ellos Home steget ut i grönskan och har tillsammans med Studio Lisa Bengtsson skapat en kollektion med uttrycksfulla och glädjespridande produkter som ska smycka våra uterum och trädgårdar. Inspirationen till kollektionen är hämtad från "Alice i Underlandet" där Lisa gjort en modern och lekfull tolkning på temat.

- Vi vill ständigt utmana och skapa oväntade sammanhang för att designa kollektioner som berör. Tillsammans med Lisa har vi skapat en ny värld som sprider glädje och vänder upp och ned på alla begrepp, säger Ulrika Sjövall, designchef på Ellos.

Ellos lanserar med stolthet denna kollektion, vilken inte liknar något de tidigare har gjort. Kollektionen består av 17 designade unika föremål, däribland överdimensionerade körsbär, blommor och morötter som kan placeras ut i trädgården för en mer levande och kreativ känsla.

- Det har varit en dröm att få ta fram den här kollektionen. Att få se sina illustrationer och mönster komma till liv och formas till en produkt har varit en härlig resa. Tillsammans har vi låtit dimensioner och former få skrida fram och lekfullheten ta över. Jag ser fram emot att släppa in lite mer av "Alice i Underlandet" bland alla djur, växter och grönsaker i våra drömmiga trädgårdar och go bananas, säger Lisa Bengtsson.

Produkterna lanseras den 3:e april på Ellos.se