Ellos lanserar höstkampanj i samarbete med Loreen

Tillsammans med artisten Loreen visar Ellos höstens trender i en ny kampanj. Som del av kampanjen har Loreen tolkat Ellos låt ”Walk With Me” med budskapet att omfamna mångfald och allas inkludering.

I Ellos höstkampanj ”Made by Women” visar Loreen Ellos höstkollektion där stickade tröjor och ytterplagg spelar huvudrollen. Ledorden är urbant och stilrent. Plagg i svart, navy och plommon med instick av ljusare blått och grått stylas i oväntade kombinationer, matchade med grova kängor och boots för den perfekta höststilen.

Inför kampanjen har Loreen spelat in en tolkning av Ellos låt “Walk With Me”, skriven av Julia Jonas i samarbete med Ellos. Det är en ambient tolkning som låter Loreens unika uttryck ta plats. Hennes vision och intention med tolkningen är att omfamna mångfald och allas rätt att inkluderas i samhället.

- Vi är så stolta över att en ikon och världsartist som Loreen är först ut med att tolka Ellos låt ”Walk With Me”. Loreen både delar och representerar Ellos värderingar kring mångfald och alla kvinnors rätt till att manifestera sitt eget uttryck, och hon har verkligen lyckats förmedla detta i sin tolkning, säger Anna Westlund, Creative Director på Ellos.

- Den här kampanjen har ett viktigt och starkt budskap. Just nu i det politiska klimatet världen över är det särskilt viktigt att lyfta mångfald och allas rätt att ta plats i vårt samhälle. Att på djupet förstå det vackra i våra olikheter och hur vi genom att lära av varandra kan växa som människor i våra egna liv. Med kvinnan som avsändare, säger Loreen.

Kampanjen lanseras på Ellos.se den 2 oktober.

För högupplösta kampanjbilder: Ellos Dropbox
För kampanjfilm: https://youtu.be/0gE5EHk69mU

För mer information vänligen kontakta:
Anna Westlund, Creative Director Ellos
Marina Davarinou, VD Ellos

Om oss

Ellos Group är Nordens ledande e-handelsgrupp med e-handelsplatserna Ellos, Jotex, Stayhard och Homeroom. I nära relation med våra miljontals kunder strävar vi ständigt efter att utveckla och erbjuda attraktiva och hållbara erbjudanden inom mode och hemprodukter för hela familjen. För oss är kunden alltid i fokus. Med innovation, kreativitet och hållbarhet söker vi ständigt nya vägar i stort och smått. Ellos Group, med huvudkontor i Borås, är verksamt i samtliga nordiska länder. Ellos Group har ca 550 medarbetare och omsätter runt 2,6 miljarder SEK. Sedan 2019 är Ellos Group en del av den börsnoterade modekoncernen FNG NV med verksamhet i hela Europa.

Citat

Vi är så stolta över att en ikon och världsartist som Loreen är först ut med att tolka Ellos låt ”Walk With Me”. Loreen både delar och representerar Ellos värderingar kring mångfald och alla kvinnors rätt till att manifestera sitt eget uttryck, och hon har verkligen lyckats förmedla detta i sin tolkning.
Anna Westlund, Creative Director på Ellos