Ellos lanserar nytt undervarumärke till Agnes Cecilia Atelier – Agnes Cecilia Studio

Tillsammans med skovarumärket Agnes Cecilia Atelier lanserar Ellos nu Agnes Cecilia Studio. Den höga och feminina modegraden från huvudkollektionen tas till vara på och översätts till en chic sportkollektion. Med fokus på hälsa och välmående har det nya varumärket ett stilrent och trendriktigt uttryck, som matchar träningspasset lika väl som stadspromenaden.

Agnes Cecilia Studio breddar varumärkets väl inarbetade DNA med en kollektion träningskläder, med allt från sport-bh och träningstoppar till tights, cykelbyxor och (såklart) träningsskor. Kollektionen erbjuder flera olika looks och outfits, som alla håller samma höga modegrad och kvalitetsnivå. Det feminina och trendsäkra uttrycket från Agnes Cecilia Atelier återfinns och vidareutvecklas i Agnes Cecilia Studio och riktar sig till den aktiva, modemedvetna kvinnan.

”Vi ville ta det som utgör grunden för Agnes Cecilia Atelier, själva varumärkets DNA, och låta det växa och gro in i något nytt. Att då bredda varumärket till att innefatta hela klädkollektioner med fokus på hälsa och välmående resulterade i undervarumärket Agnes Cecilia Studio. Den första kollektionen andas allt det som Agnes Cecilia är – hög modegrad, bättre kvaliteter tillsammans med en feminin enkelhet som passar lika bra på träningspasset som till vardags”, säger Hellen Brunnberg och Charlott Ceder, designers på Agnes Cecilia.

Lanseringen av kollektionen är 30 mars och försäljning kommer ske på Ellos site.

För mer information, vänligen kontakta: PR@ellos.se

Kampanjbilder: https://we.tl/t-OxuvMcVcK3