Ellos lanserar svensktillverkat i skandinavisk design - Den senaste kollektionen från Ellos kombinerar det skandinaviska uttrycket med närproducerad inredning

Ellos Home lanserar kampanjen Timeless Essence och höstens första kollektion. Naturmaterial möter harmoniskt gröna toner, en kombination som bygger på det tidlösa skandinaviska uttrycket. När vi nu är mitt i sommaren vill vi plocka med oss så mycket av grönskan och ljuset från naturen som möjligt in i våra hösthem. Ljusa träslag och naturmaterial tillsammans med en jordnära färgskala gör Ellos kollektion till en bro mellan det som varit och det som komma skall.

Trenden

Kollektionen blandar hårda former med mjuka kontraster. Texturerade ytor och material varvas med träinslag och raka linjer. I samband med kampanjen har Ellos Home tagit fram två svensktillverkade produkter – stolen Astrid och mattan Alma. Astrid är producerad i Sverige av den småländska fabriken Wigells. Det hårda och lite kantiga uttrycket bryts av mot en aningen rundad stolsrygg som ger stolen mer mjukhet. Astrid är dessutom stapelbar vilket kombinerar den genomtänkta designen med gedigen funktionalitet.

Mattan Alma produceras av den svenska fabriken Horredsmattan. Materialet är av bomull och mattan kommer i flera olika storlekar och färger – en harmonisk färgpalett som fångar hela det skandinaviska uttrycket som kollektionen bygger på. Att varva mjuka inslag av textilier med raka linjer och trädetaljer gör den kommande säsongen harmonisk och fylld av energi.

”Det känns fantastiskt att Ellos Home nu satsar på att lyfta produkter som är närproducerade och där vi verkligen har varit med i processen från skissidé till slutlig produktion. Vi är så stolta och det har varit en ära att få jobba så nära lokala fabriker som med sin genuina hantverksskicklighet bidragit till fantastiska slutresultat”, säger Jennifer Åhman, designchef för Ellos Home.

Kollektionen lanseras 6e juli. Försäljning kommer ske på Ellos site och i butikerna Ellos Home på Korsgatan i Göteborg och Ellos Home på C4 i Kristianstad.

För mer information, vänligen kontakta:

Ellos är en ledande e-handelsaktör för mode, hem och skönhet i Norden. Varumärket Ellos är välkänt och vi har cirka 1,6 miljoner aktiva kunder. I nära relation med våra kunder strävar vi ständigt efter att utveckla och erbjuda attraktiva erbjudanden. På ellos.se hittar du över 400 varumärken för den moderna kvinnan och hennes familj. För oss är kunden alltid i fokus.

ellos.se är den största e-handelsplatsen inom Ellos Group. För mer information om Ellos Group, besök gärna www.ellosgroup.com. Där kan du bland annat läsa mer om vår historia, vårt hållbarhetsarbete och vår vision. Där kan du också söka lediga jobb. Huvudkontoret finns i Borås där företaget grundades 1947.