Ellos lanserar vårkampanj med Kakan Hermansson

I vårens första kampanj för Ellos plussortiment samarbetar Ellos med Kakan Hermansson som modell för att hylla mode i alla storlekar. Kollektionen speglar en av vårens hetaste trender där det feminina möter det funktionella. Syftet med kollektionen är att alla kvinnor ska känna sig snygga och självsäkra, oavsett kropp och storlek.

Ellos har tillsammans med Kakan Hermansson som modell tagit fram en kampanj för att hylla Ellos plussortiment. Kampanjen utrycker både styrka och kvinnlighet i storlekarna 42 till 60. Ellos har tidigare arbetat med Kakan för att porträttera kvinnan mitt i livet och för att visa att kvinnligt och snyggt mode är tillgängligt för alla.

Kollektionen består av mjukt skräddade silhuetter och viktiga nyckelplagg i svart, grönt och rosa för vårens alla tillfällen. Syftet med kollektionen är att Ellos kunder ska känna sig stolta över sig själva, oavsett kropp och storlek. Därför har Ellos skapat konceptet Plus & Curves där #equallywoman står i fokus.

- Vi tycker naturligtvis att alla kvinnor ska få känna sig snygga, kvinnliga och självsäkra, oavsett form. Därför har vi skapat en kollektion som gör vårens mode tillgängligt för alla. Vi är så stolta över att få samarbeta med Kakan Hermansson som på ett så viktigt och bra sätt sprider kvinnlig kroppspositivism, säger Johan Kromer, Assortment director på Ellos.

- Jag älskar den här kollektionen och att Ellos skapar kampanjer där alla kvinnor kan få känna sig snygga och bekväma. Många klädföretag säljer inte större storlekar än 42 och plaggen döljer ofta kroppen. Därför är jag så glad att Ellos möjliggör för kvinnor i alla storlekar att få bära vårens trender och visa sina fantastiska kurvor, säger Kakan Hermansson.

Kollektionen kommer att säljas från den 24 mars online på Ellos.se. Kollektionen består bland annat av jackor, klänningar, skjortor och denim.

För mer information, vänligen kontakta:

Kampanjbilder: https://we.tl/t-QRdPfHavrh
Produktbilder: https://we.tl/t-UEzHzeMbxg

Ellos Group är Nordens ledande e-handelsgrupp med e-handelsplatserna Ellos, Jotex, Stayhard och Homeroom. I nära relation med våra miljontals kunder strävar vi ständigt efter att utveckla och erbjuda attraktiva och hållbara erbjudanden inom mode och hemprodukter för hela familjen. För oss är kunden alltid i fokus. Med innovation, kreativitet och hållbarhet söker vi ständigt nya vägar i stort och smått. Ellos Group, med huvudkontor i Borås, är verksamt i samtliga nordiska länder. Ellos Group har ca 550 medarbetare och omsätter runt 2,6 miljarder SEK. Sedan 2019 är Ellos Group en del av den börsnoterade modekoncernen FNG NV med verksamhet i hela Europa.

Citat

Vi tycker naturligtvis att alla kvinnor ska få känna sig snygga, kvinnliga och självsäkra, oavsett form. Därför har vi skapat en kollektion som gör vårens mode tillgängligt för alla. Vi är så stolta över att få samarbeta med Kakan Hermansson som på ett så viktigt och bra sätt sprider kvinnlig kroppspositivism.
Johan Kromer, Assortment director