Ellos och House of Flowers i samarbete

Ellos inleder ett samarbete med blomsterleverantören House of Flowers. I april kommer Ellos erbjuda sina kunder i hela Norden ett trendigt utbud av växter och torkade blommor.

Ellos stärker genom detta nya samarbete sitt erbjudande inom heminredning. Med House of Flowers som partner kan Ellos kunder skapa ett grönare och personligare hem med trendiga och lättskötta växter och torkade blommor.

House of Flowers är en blomsterleverantör från Ulricehamn som handlar hos odlare och exportörer utan mellanhänder. Med fyra generationers blomsterhandlare i ryggen har House of Flowers skapat ett företag med stort hållbarhetsfokus och med extraordinära blommor.

Sortimentet hos Ellos kommer att bestå av, i ett första steg, ett stort utbud av växter med högsta kvalitet och torkade blommor som skickas direkt hem till kunderna.

- Nu har den växande trenden kommit till Ellos. Växter och torkade blommor är ett fantastiskt komplement till vår hem- och inredningsavdelning. Vi är väldigt glada att kunna erbjuda våra kunder möjligheten till ett ännu grönare hem, och med House of Flowers får vi nu ett stort utbud av växter och torkade blommor, säger Johan Kromer, Assortment director på Ellos.

- Vi är väldigt förväntansfulla och stolta över vårt samarbete med Ellos. Det är väldigt kul att Ellos vill erbjuda våra produkter till sina kunder i hela Norden för att skapa ett personligare hem med hjälp av House of Flowers växter och torkade blommor, säger Alexander Henriksson, grundare och delägare på House of Flowers.

Lanseringsdatum är satt till den 21/4. Försäljningen av House of Flowers växter och torkade blommor kommer att ske online och i Ellos butik i Kristianstad.

För mer information, vänligen kontakta:

Produktbilder: https://we.tl/t-afuQ35ziHj

Ellos Group är Nordens ledande e-handelsgrupp med e-handelsplatserna Ellos, Jotex, Stayhard och Homeroom. I nära relation med våra miljontals kunder strävar vi ständigt efter att utveckla och erbjuda attraktiva och hållbara erbjudanden inom mode och hemprodukter för hela familjen. För oss är kunden alltid i fokus. Med innovation, kreativitet och hållbarhet söker vi ständigt nya vägar i stort och smått. Ellos Group, med huvudkontor i Borås, är verksamt i samtliga nordiska länder. Ellos Group har ca 550 medarbetare och omsätter runt 2,6 miljarder SEK. Sedan 2019 är Ellos Group en del av den börsnoterade modekoncernen FNG NV med verksamhet i hela Europa.

Citat

Nu har den växande trenden kommit till Ellos. Växter och torkade blommor är ett fantastiskt komplement till vår hem- och inredningsavdelning. Vi är väldigt glada att kunna erbjuda våra kunder möjligheten till ett ännu grönare hem, och med House of Flowers får vi nu ett stort utbud av växter och torkade blommor.
Johan Kromer, Assortment director