Eva Röse i samarbete med Ellos – lanserar modekollektion i premiumkvalitet

Eva Röse lanserar sitt första samarbete med Ellos, en exklusiv modekollektion i premiumkvalitet. Kollektionen består av enkla och stilfulla plagg som är tänkt att utgöra en stabil grund i basgarderoben. ”Jag vill att min kollektion ska kännas genuin. Att det blir mina kläder, som jag vill bära och som går i linje med det jag står för. Jag har varit väldigt tydlig med att det måste vara plagg som håller länge. Både i kvalitet och i snitt”, säger Eva Röse.

Ellos är tillbaka med ett nytt designsamarbete, den här gången med skådespelaren Eva Röse. Samarbetet med Ellos blir Evas första och kollektionen som lanseras består av väl utvalda plagg i premiumkvalitet. Fokus i arbetet har legat i att skapa produkter som ska kännas tidlösa och fungera som exklusiva nyckelplagg i basgarderoben. De är noga framtagna för att hålla i både stil och kvalitet.

Jag vill att min kollektion ska kännas genuin. Att det blir mina kläder, som jag vill bära och som går i linje med det jag står för. Jag har varit väldigt tydlig med att det måste vara plagg som håller länge. Både i kvalitet och i snitt. Det ska vara plagg som du snabbt kan dra på dig eller svepa in dig i och känna dig välklädd på bara en sekund. Byxor som inte måste knäppas upp när du sätter dig ner, kläder att resa i, att ha när du lämnar på förskolan. En kofta som du kan ha som både morgonrock, klänning och ytterplagg när det är varmt ute. Plaggen ska kunna användas ofta, mycket och länge”, säger Eva Röse.

Evas kollektion är en del av Ellos nya premiumsatsning där tonvikten ligger på det stilrena och långlivade. Premium passar särskilt för dem som vill investera i exklusiva produkter av fina kvaliteter. I kollektionen ingår bland annat en cardigan av 100 % certifierad Merinoull, en kappa i 80 % återvunnen ull samt två skjortor i 100 % ekologiskt silke.

”Eva Röse kändes väldigt given för den här typen av kollektion. Hon en frisk fläkt och har verkligen en fingertoppskänsla för detaljer. I den här kollektionen har vi satsat på att ta fram plagg av hög kvalitet som man kan matcha med allt. De är enkla, stilfulla och kommer utgöra en stabil grund i varje basgarderob”, säger Karin Verdoes, designchef för Ellos Fashion.

Kampanjen lanseras torsdagen den 8 september och kommer finnas tillgänglig på Ellos site.

För mer information, vänligen kontakta:

Kampanjbilder:  https://we.tl/t-HpS9B0w15z

Ellos är en ledande e-handelsaktör för mode, hem och skönhet i Norden. Varumärket Ellos är välkänt och vi har cirka 1,6 miljoner aktiva kunder. I nära relation med våra kunder strävar vi ständigt efter att utveckla och erbjuda attraktiva erbjudanden. På ellos.se hittar du över 400 varumärken för den moderna kvinnan och hennes familj. För oss är kunden alltid i fokus.

ellos.se är den största e-handelsplatsen inom Ellos Group. För mer information om Ellos Group, besök gärna www.ellosgroup.com. Där kan du bland annat läsa mer om vår historia, vårt hållbarhetsarbete och vår vision. Där kan du också söka lediga jobb. Huvudkontoret finns i Borås där företaget grundades 1947.