Hannes Mauritzson i kollektionssamarbete med Ellos Home – nu är vi redo att möta våren

Nu lanserar Ellos en hemkollektion i samarbete med Hannes Mauritzson. Längtar du redan efter de ljumna vårvindarna kommer den här kollektionen fylld med påskdetaljer, vårkuddar och dekoration sannolikt spä på den känslan. ”Tanken med kollektionen är att välkomna våren och ta vara på den där längtan efter ljus och grönska”, säger Hannes Mauritzson.

Finns det experter på hur man på bästa sätt tar hand om våren? Ellos designsamarbete med influencern Hannes Mauritzson får oss att tro det. På Instagram delar han vackra bilder från sin harmoniska lägenhet i Göteborg och den lilla kolonistugan, och nu inspirerar han oss att ta in den nya säsongen i hemmet. För efter att ha spanat in den perfekta vårduken, härliga kuddar och andra vackra inredningsdetaljer längtar vi efter prick allt som har med våren att göra. Tänk bara: du lägger den härligt gula duken på trädgårdsbordet och ställer ner vasen fylld med knoppande kvistar och årets första tulpaner. På träbrickan från kollektionen dukar du upp säsongens godaste – kanske en rabarberpaj just i dag? Gästerna anländer och tillsammans njuter ni i den värmande solen. Nej, just nu kan vi inte fantisera ihop en härligare vårdag.

Utöver att vara expert på våren är det tydligt att Hannes Mauritzson har öga för detaljer. ”Den röda tråden i den här kollektionen är min kärlek för ranunkel. Den finns broderad på servetterna och förklädet som ska vara användbart i både köket och även utomhus när man vill börja påta i trädgården”, säger han själv.

Vi kan inte säga annat än att kollektionen inspirerar och ger möjlighet till att sätta guldkant på livet. Låt oss igen ta träbrickan med utfällbara ben som exempel – perfekt för långa frukostar i sängen. Precis som med vårens första knoppar kan det enkla och lilla i slutändan leda till något större. För kanske är det just de små detaljerna och stunderna som leder till lycka i vardagen? Just nu känns en kaffe i vårsolen som ett definitivt ”JA” på den frågan.

Kampanjen och kollektionen lanseras 23 februari på Ellos site.

För mer information, vänligen kontakta:

Kampanjbilder: https://we.tl/t-PuDAdpqcfL

Ellos Group är Nordens ledande e-handelsgrupp med e-handelsplatserna Ellos, Jotex och Homeroom. I nära relation med våra miljontals kunder strävar vi ständigt efter att utveckla och erbjuda attraktiva och hållbara erbjudanden inom mode och hemprodukter för hela familjen. För oss är kunden alltid i fokus. Med innovation, kreativitet och hållbarhet söker vi ständigt nya vägar i stort och smått. Ellos Group, med huvudkontor i Borås, är verksamt i samtliga nordiska länder och på utvalda marknader i Europa. Ellos Group har ca 600 medarbetare och omsätter runt 3,6 miljarder SEK.

www.ellosgroup.se