Krickelin designar mode- och hemprodukter till stranden i nytt samarbete med Ellos

För en vecka sedan kunde vi se Kristin ”Krickelin” Lagerqvist som en av frontfigurerna i Ellos Made by Women-kampanj. Nu är hon tillbaka igen, fast den här gången i sitt andra designsamarbete. Krickelin har den här gången, tillsammans med Ellos, tagit fram en strandkollektion fylld av både mode- och hemprodukter inför sommarens varma dagar. ”Mitt mål var att skapa vackra och klassiska strandprodukter som ska kännas aktuella och fina nästa sommar, sommaren därefter och förhoppningsvis sommaren efter det”, säger Krickelin.

När vi såg Krickelin senast var hon en av frontfigurerna i Ellos kampanj för Made by Women. Nu är hon tillbaka på nytt, den här gången i sitt andra designsamarbete tillsammans med Ellos. Det första samarbetet bestod av kuddar i överblivet tyg. Den här gången har Krickelin tagit fram en strandkollektion. Den nya kollektionen är en av de första kollektionerna som består av både mode- och hemprodukter – alla noggrant framtagna med precision i varje detalj. Trots Krickelins trendsäkerhet låg inte det primära fokuset på att enbart skapa en vacker och tidlös kollektion, utan snarare på att produkterna skulle vara bekväma och multifunktionella.

”Jag ville skapa en bekvämlighet som du kan ta med dig till stranden. Därför tog jag fram strandplagg som man kan röra sig i utan att de ramlar av eller hänger löst. Jag tog även fram en strandkudde och en gigantisk handduk som man både kan sova på och ha som underlag när det är dags att fika”, säger Krickelin.

Kollektionen som Krickelin har tagit fram består av klänningar, baddräkter och bikiniset i roströda toner. Förutom att enbart designa modeprodukter har hon även tagit fram handdukar och filtar samt en pläd och en kudde. Med varma toner för kollektionen tankarna till en semester utomlands.

”Blodapelsin, franska stränder, ljummet hav, små vikar, färgrika ängsblommor, syrlig lemonad och grafiska mönster är det som har inspirerat mig och gett liv till den här kollektionen. Mitt mål var att skapa vackra och klassiska strandprodukter som ska kännas aktuella och fina nästa sommar, sommaren därefter och förhoppningsvis sommaren efter det.”, säger Krickelin.

Kampanjen lanseras torsdagen den 2 juni och kommer finnas tillgänglig på Ellos site.

För mer information, vänligen kontakta:

Kampanjbilder:  https://we.tl/t-llBxaqTaSd

Ellos är en ledande e-handelsaktör för mode, hem och skönhet i Norden. Varumärket Ellos är välkänt och vi har cirka 1,6 miljoner aktiva kunder. I nära relation med våra kunder strävar vi ständigt efter att utveckla och erbjuda attraktiva erbjudanden. På ellos.se hittar du över 400 varumärken för den moderna kvinnan och hennes familj. För oss är kunden alltid i fokus.

ellos.se är den största e-handelsplatsen inom Ellos Group. För mer information om Ellos Group, besök gärna www.ellosgroup.com. Där kan du bland annat läsa mer om vår historia, vårt hållbarhetsarbete och vår vision. Där kan du också söka lediga jobb. Huvudkontoret finns i Borås där företaget grundades 1947.