Linda-Marie Nilsson i storleksinkluderande designsamarbete med Ellos

För andra gången lanserar Ellos ett kollektionssamarbete med allas vår Linda-Marie Nilsson. Den här gången rör det sig om finklänningar för sommarens härliga tillställningar. Storleksspannet sträcker sig över hela Ellos utbud, nämligen 34/36 till 58/60 – här finns något för de allra flesta. Så ska du på bröllop eller en stor fest i sommar och letar efter den perfekta klänningen? Vi tror vi har hittat den åt dig

Scallop-detaljer, spets, satin, ballongärmar och vackra färgkombinationer – det här är kollektionen som får oss som inte ska på bröllop i sommar att önska fram en inbjudan i brevlådan. Du som letar efter den perfekta klänningen – brudtärna eller gäst – behöver nog inte leta så mycket längre än till Ellos senaste designsamarbete med Linda-Marie Nilsson. Förutom att kollektionen innehåller de perfekta klänningarna, skorna och örhängena sträcker sig storleksspannet ända från 34/36 till 58/60 – här finns verkligen något för de flesta. Och vi som inte fått någon bröllopsinbjudan än kan andas ut, klänningarna gör sig lika bra på sommarens andra firanden.

”Inspirationen bakom min kollektion är egentligen bara ett enda ord: Kärlek. Jag vill att varje plagg, smycke och sko ska få det att pirra i bröstet av kärlek. Att de kan ge dig, du som ska på fest eller bröllop – som gäst eller brudtärna, lite extra mod att våga. Våga ta plats, dansa som om ingen ser på och våga känna dig som den vackraste i hela världen”, säger Linda-Marie Nilsson om kollektionen.

De tillhörande accessoarerna sätter pricken över i:et för kollektionen. Här finns skor och örhängen, som bonus finns även en fluga att matcha in alla kostymbärare med. Den här kollektionen är en hyllning till kärleken, till kroppen och till alla stunder värda att fira.

”Vi är så glada och stolta över designsamarbetet. Den här kollektionen är fantastisk, varenda klänning känns personlig och arbetad in i minsta detalj. Färgerna och materialvalen andas sommarkärlek, här finns klänningarna och accessoarerna för säsongens alla firanden”, säger Karin Verdoes, designchef för Ellos Fashion.

Kampanjen och kollektionen lanseras den 25 april på Ellos site.

För mer information, vänligen kontakta:

Kampanjbilder: https://we.tl/t-LCA4yAZnIk

Ellos Group är Nordens ledande e-handelsgrupp med e-handelsplatserna Ellos, Jotex och Homeroom. I nära relation med våra miljontals kunder strävar vi ständigt efter att utveckla och erbjuda attraktiva och hållbara erbjudanden inom mode och hemprodukter för hela familjen. För oss är kunden alltid i fokus. Med innovation, kreativitet och hållbarhet söker vi ständigt nya vägar i stort och smått. Ellos Group, med huvudkontor i Borås, är verksamt i samtliga nordiska länder och på utvalda marknader i Europa. Ellos Group har ca 600 medarbetare och omsätter runt 3,6 miljarder SEK.

www.ellosgroup.se