Marie Olsson Nylander, Alexandra Bring och Kristin Lagerqvist intervjuar sig själva i Ellos nya Made by Women-kampanj

”About the female body, trends and the future” är namnet på Ellos nya kampanj som lanseras under konceptet Made by Women. Filmerna frontas av tv-profilen Marie Olsson Nylander, influencern Alexandra Bring och bloggaren Kristin ”Krickelin” Lagerqvist. I samtal med sig själva svarar de på frågor om hur de ser på sina yrken, samt hur de tänker kring konsumtion, kroppen och livets alla vändningar.

”About the female body, trends and the future”, är den senaste kampanjen att lanseras under konceptet Made by Women. Tidigare år har ämnen som kvinnokroppen och kvinnoskapet porträtterats genom spelfilmer där bland annat profiler som Linnea Henriksson, Roshi Hoss och Karin ”Kajjan” Andersson har medverkat. Den här gången valde Ellos att köra en ny tappning på sitt tidigare koncept. I årets filmer kan vi se tv-profilen Marie Olsson Nylander, influencern Alexandra Bring och bloggaren Kristin “Krickelin” Lagerqvist intervjua sig själva.

”Genom att Marie, Alexandra och Kristin fick ställa frågor till sig själva blev det en mer ärlig dialog där de kunde ifrågasätta sina egna tankar och idéer – lite ”hur tänkte du här”-känsla. Samtalen ledde till intressanta diskussioner om sambandet mellan dessa tre spännande kvinnors yrken, kvinnokroppen, hållbarhet och konsumtion”, säger Anna Westlund, Creative Director på Ellos.

Från början skapades Made by Women med syftet att lyfta kvinnoskapet och ifrågasätta normer. Samtidigt som det fortfarande utgör grunden, har initiativet vuxit för att inkludera flera viktiga samhällsfrågor.

”Med Made by Women vill vi lyfta olika typer av historier från olika typer av kvinnor. Vår förhoppning är att dessa samtal kan inspirera till att vi vågar visa oss mer mänskliga. Att vi kan vara med och bidra till ett samhälle som tillåter dig att vara precis den du är”, fortsätter Westlund.

Kampanjen finns tillgänglig på Ellos site, Youtube-kanal, Facebook och Instagram.

För mer information, vänligen kontakta:

Kampanjbilder:  https://we.tl/t-Gy9shq9nVA

Ellos är en ledande e-handelsaktör för mode, hem och skönhet i Norden. Varumärket Ellos är välkänt och vi har cirka 1,6 miljoner aktiva kunder. I nära relation med våra kunder strävar vi ständigt efter att utveckla och erbjuda attraktiva erbjudanden. På ellos.se hittar du över 400 varumärken för den moderna kvinnan och hennes familj. För oss är kunden alltid i fokus.

ellos.se är den största e-handelsplatsen inom Ellos Group. För mer information om Ellos Group, besök gärna www.ellosgroup.com. Där kan du bland annat läsa mer om vår historia, vårt hållbarhetsarbete och vår vision. Där kan du också söka lediga jobb. Huvudkontoret finns i Borås där företaget grundades 1947.