Marie Olsson Nylander återigen i designsamarbete med Ellos

Förra året släppte Marie Olsson Nylander ett designsamarbete med Ellos som sålde slut på rekordtid. Nu är hon tillbaka igen med en bäddkollektion som lyser av glädje, sommar och förväntan – lika sprudlande som Marie själv. ”Ofta har var sak sin plats, men med Maries hjälp och förmåga att se helheten, har vi än en gång inspirerats till att tänka utanför boxen.”, säger Jennifer Åhman, designchef för Ellos Home.

Det första designsamarbetet mellan Ellos och Marie Olsson Nylander sålde slut på bara några timmar. En mattkollektion som var lika självklar, som överraskande. När hon nu är tillbaka i ett nytt samarbete, denna gången med en bäddkollektion, är förväntningarna såklart skyhöga.

”Sängkläder är viktigt för mig, det sätter tonen och känslan för hela sovrummet. Idag känns det som att de flesta har enfärgade sängkläder och jag tyckte det saknades en kontrast. Målet var att skapa en kollektion som gjorde mig glad och som jag själv vill ha. Den ska kännas lekfull och ha tydliga influenser av sommaren. Här mixas färg, form och mönster hejvilt – men med en tydlig röd tråd. En säng ska kunna vara obäddad men fortfarande vara fin. Det du har närmast din kropp talar omedvetet till dina sinnen. Skäm bort dig själv varje dag – sov mjukt och vackert.” – säger Marie Olsson Nylander om kollektionen.

Kollektionen förmedlar en sprudlande glädje och har en varm framtoning, varenda produkt framtagen med noga precision. Inspirerad av tyger, färger och mönster som Marie själv har samlat på sig under åren. En kollektion där varje produkt talar sitt eget språk, men som i kombination med varandra skapar harmoni.

Varje produkt har en stark, härlig och varm personlighet samtidigt som hela kollektionen är väl sammansatt och följer en tydlig röd tråd. Vi har även maxat storleken på flera produkter så att de kan få olika användningsområden. En kudde behöver inte längre bara vara en kudde utan kan nu också agera som en stor härlig sittdyna.  – säger Jennifer Åhman, designchef från Ellos Home.

Kollektionen lanseras 10 mars och finns då tillgänglig på Ellos site.

För mer information, vänligen kontakta:

Kampanjbilder: https://we.tl/t-jI8w7Vxxfc

Ellos är en ledande e-handelsaktör för mode, hem och skönhet i Norden. Varumärket Ellos är välkänt och vi har cirka 1,6 miljoner aktiva kunder. I nära relation med våra kunder strävar vi ständigt efter att utveckla och erbjuda attraktiva erbjudanden. På ellos.se hittar du över 400 varumärken för den moderna kvinnan och hennes familj. För oss är kunden alltid i fokus.

ellos.se är den största e-handelsplatsen inom Ellos Group. För mer information om Ellos Group, besök gärna www.ellosgroup.com. Där kan du bland annat läsa mer om vår historia, vårt hållbarhetsarbete och vår vision. Där kan du också söka lediga jobb. Huvudkontoret finns i Borås där företaget grundades 1947.