Nyskapande hemkollektion från Ellos – Seasonal Recreations

Höstens trender går i mörka, jordiga toner och Ellos senaste hemkollektion dyker ner i det djupt gröna, med instick av gula nyanser – en ombonande oas som andas mjukhet och värme. Här återskapas höstens rutiner till nya former och mönster, det skulpturala och det okonventionella tar återigen plats. Den som vill varva in en retrokänsla i det säsongsbetonade hemmet kommer trivas i kollektionen – här får det moderna och tidlösa blandas upp med glimtar från förr.

Den senaste hemkollektionen från Ellos – Seasonal Recreations – fångar allt det som hösten lovar. Djupa toner och mörka träslag lindar in hemmet i höstens trygga färgskala, en lekfull kombination fullspäckad med säsongens nyheter. Lugnet och rutinerna som säsongen bjuder på lyser igenom de bruna, gröna och blå tonerna och ger den där ombonande känslan som vi längtat efter. Mjuka inslag blandas med grafiska blockmönster, något gediget och konstant lägger grunden för kollektionen och varje detalj lyckas fånga budskapet, vilket är perfekt för den som bara vill addera en touch av det som kollektionen bjuder på.

”Den här kollektionens uttryck går igen i flera av våra kampanjer under hösten. Med tanke på den mogna och samtidigt lekfulla känslan är det heller inte särskilt konstigt – är det inte precis det som hösten är? De mörka tonerna markerar brytpunkten mellan sommaren och den svalare delen av året, tillsammans med skulpturala former och mjuka kontraster är det här en kollektion och trend att räkna med under hösten”, säger Jennifer Åhman, designchef för Ellos Home.

Kollektionen blandar mjuka former med mörka träslag och grafiska blockmönster – en lekfull kombination av något nytt och något välbekant. Färgskalan går i djupa, kalla toner som bryts av mot rödbrunt, gult och en dämpad rosa – en kontrast som bonar om och lindar in. Här får sådant som varit blandas upp med något nytt. Här får hösten dekonstrueras, för att återskapas till helt nya former – nya mönster.

Kampanjen lanseras på ellos.se

För mer information, vänligen kontakta:

Kampanjbilder: https://we.tl/t-ZDRvK8lLpX

Ellos är en ledande e-handelsaktör för mode, hem och skönhet i Norden. Varumärket Ellos är välkänt och vi har cirka 1,6 miljoner aktiva kunder. I nära relation med våra kunder strävar vi ständigt efter att utveckla och erbjuda attraktiva erbjudanden. På ellos.se hittar du över 400 varumärken för den moderna kvinnan och hennes familj. För oss är kunden alltid i fokus.

ellos.se är den största e-handelsplatsen inom Ellos Group. För mer information om Ellos Group, besök gärna www.ellosgroup.com. Där kan du bland annat läsa mer om vår historia, vårt hållbarhetsarbete och vår vision. Där kan du också söka lediga jobb. Huvudkontoret finns i Borås där företaget grundades 1947.