TINE ANDREA OCH ELLOS LANSERAR KOLLEKTION – HELT I LINNE

Det senaste designsamarbetet från Ellos är en kollektion helt i linne skapad av den norska kreatören Tine Andrea. Kollektionen är välskräddad och framtagen med noga precision för att skapa en tidlös och säsongsöverskridande känsla. ”Att få till bra snitt, snygga detaljer och tidlös design tillsammans med Ellos har varit otroligt lärorikt och spännande”, säger Tine Andrea.

Sommaren är på ingång vilket gör att vi kommer se mer och mer av trendmaterialet linne i butikerna. Ett luftigt och svalt naturmaterial som gör sig lika bra under varma sommardagar, som det gör under kyligare höstkvällar. Tillsammans med Ellos har den norska kreatören Tine Andrea Lauvli tagit fram en kollektion helt i linne. En kollektionen som är välskräddad och framtagen med noga precision för att skapa en tidlös och säsongsöverskridande känsla.

”Det var viktigt för mig att skapa något som jag själv kommer vilja använda i många år framöver! Jag älskar det minimala och klassiska. Att få till bra snitt, snygga detaljer och tidlös design tillsammans med Ellos har varit otroligt lärorikt och spännande!” – säger Tine Andrea om samarbetet.

Kollektionen består av en kostym, ett set i två olika färger och två klänningar. Färgpaletten går i en vacker grön färg och en traditionell ljus beige. Kollektionen för tankarna till en varm sommarkväll i gott sällskap.

”Samarbetet med Tine Andrea har fungerat hur bra som helst. Linne utgör verkligen det ultimata basplagget i sommargarderoben, då det kapslar in känslan av sommaren. Att vi valde att skapa en kollektion helt i linne kändes därför helt rätt. Jag kan garantera att vi kommer se mycket mer linne framöver” – säger Karin Verdoes, designchef på Ellos Fashion.

Kampanjen lanseras 21 april och finns då tillgänlig på Ellos site.

För mer information, vänligen kontakta:

Kampanjbilder:  https://we.tl/t-qO3sYa9fxY

Ellos är en ledande e-handelsaktör för mode, hem och skönhet i Norden. Varumärket Ellos är välkänt och vi har cirka 1,6 miljoner aktiva kunder. I nära relation med våra kunder strävar vi ständigt efter att utveckla och erbjuda attraktiva erbjudanden. På ellos.se hittar du över 400 varumärken för den moderna kvinnan och hennes familj. För oss är kunden alltid i fokus.

ellos.se är den största e-handelsplatsen inom Ellos Group. För mer information om Ellos Group, besök gärna www.ellosgroup.com. Där kan du bland annat läsa mer om vår historia, vårt hållbarhetsarbete och vår vision. Där kan du också söka lediga jobb. Huvudkontoret finns i Borås där företaget grundades 1947.