Tv-profilen Marie Olsson Nylander inleder samarbete med Ellos

I september är hon återigen aktuell i Husdrömmar Sicilien som kommer tillbaka en andra säsong, men den som inte riktigt kan hålla sig bör spana in Marie Olsson Nylanders samarbete med Ellos. Marie har nämligen inrett ett hem i Italien med deras senaste inredningskollektion – och det är inte det sista vi ser av Marie och Ellos tillsammans. Senare i höst utlovas något alldeles extra, berättar Anna Westlund, Creative Director på Ellos.

Smaken av höstmogen apelsin. Lukten av svalkande vindar, en frisk doft av rasslande lövverk och skiftande perenner. Även om sommaren fortfarande är inpå oss ger den senaste kollektionen från Ellos en uppfriskande försmak av höstsäsongen. Kampanjen i sig är en välkomponerad blandning av inredaren och tv-profilen Marie Olsson Nylanders uttryck och Ellos avskalat mjuka persona. Det skandinaviskt enkla bryts av mot rustika och bastanta inslag, Maries fingertoppskänsla förbinder sommaren (som vi inte riktigt vill skaka av oss än) med höstens sobra uttryck.

”Samarbetet med Ellos är mitt första kommersiella projekt, och det har varit så roligt! Kollektionen i sig är fantastisk och enkel att jobba med, jag såg ganska tidigt en tydlig bild av stylingen framför mig. Sedan, när jag väl är på plats, så arbetar jag gärna på instinkt – det måste en nästan göra som inredare. Känslan i rummen är något helt annat i verkligheten än på bild. Höstsäsongen kommer vara händelserik och spännande, jag längtar efter allt som är på gång”, säger Marie Olsson Nylander om samarbetet.

Kampanjen är bara en del av samarbetet mellan Marie och Ellos – något mer är på väg. Exakt vad det är får vi vänta och se, men att det rör sig om mer heminredning står klart. Efter höstens första stora samarbete kan vi, trots sommarens ljusa värme, inte låta bli att längta efter allt som den nya säsongen har att bjuda på.

”Ingen kan väl ha missat Husdrömmar Sicilien vid det här laget. Ett samarbete med Marie var en självklarhet för oss – hennes stil och Ellos uttryck är en matchning man får leta efter. Marie har förmågan att skapa ett hem ur någonting som andra kanske bara hade struntat i, hon ser en grund och lyckas synliggöra den för andra genom att addera rätt detaljer. Det är lika fascinerande som underbart att få se henne arbeta. Och ja, del två av samarbetet… Vi är väldigt förväntansfulla”, säger Anna Westlund, Creative Director på Ellos.

Kampanjen och kollektionen lanseras den 10:e augusti på Ellos site.

För mer information, vänligen kontakta:

Kampanjbilder:  https://we.tl/t-9kZf5bfOLI

Ellos är en ledande e-handelsaktör för mode, hem och skönhet i Norden. Varumärket Ellos är välkänt och vi har cirka 1,6 miljoner aktiva kunder. I nära relation med våra kunder strävar vi ständigt efter att utveckla och erbjuda attraktiva erbjudanden. På ellos.se hittar du över 400 varumärken för den moderna kvinnan och hennes familj. För oss är kunden alltid i fokus.

ellos.se är den största e-handelsplatsen inom Ellos Group. För mer information om Ellos Group, besök gärna www.ellosgroup.com. Där kan du bland annat läsa mer om vår historia, vårt hållbarhetsarbete och vår vision. Där kan du också söka lediga jobb. Huvudkontoret finns i Borås där företaget grundades 1947.