Alain Hellebaut ny VD för FNG Nordic AB (publ)

Pressmeddelande, Borås 3 januari 2022

Alain Hellebaut är från och med den 31 december 2021 ny VD och styrelseledamot i FNG Nordic AB (publ). Alain Hellebaut har omfattande erfarenhet från detaljhandeln och han är sedan juni 2021 ledamot i styrelsen för FNG NV och sedan oktober 2021 styrelsens ordförande.

Alain Hellebaut ersätter Paul Lembrechts, tidigare VD och styrelseledamot för FNG Nordic AB (publ), som formellt avgick från sina uppdrag den 31 december 2021.

För ytterligare information:
Johan Stigson, CFO, Tel. +46 (0)33 16 08 05

__________________________________________________________

Denna information är sådan information som FNG Nordic AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 3 januari 2022 kl 08.30 CEST.

Ellos Group är Nordens ledande e-handelsgrupp med e-handelsplatserna Ellos, Jotex, Stayhard och Homeroom. I nära relation med våra miljontals kunder strävar vi ständigt efter att utveckla och erbjuda attraktiva och hållbara erbjudanden inom mode och hemprodukter för hela familjen. För oss är kunden alltid i fokus. Med innovation, kreativitet och hållbarhet söker vi ständigt nya vägar i stort och smått. Ellos Group, med huvudkontor i Borås, är verksamt i samtliga nordiska länder. Ellos Group har ca 550 medarbetare och omsätter runt 3,2 miljarder SEK. www.ellosgroup.se