Alexander Arlbrandt rekryteras till att leda Stayhards fortsatta expansion inom sneakers

Stayhard rekryterar Alexander Arlbrandt som ny ansvarig sneakersinköpare. Alexander har unik erfarenhet av att bygga detaljhandelskoncept kopplade till sneakers och kommer att arbeta med att expandera Stayhards satsning på sneakers ytterligare.

Alexander Arlbrandt har rekryterats till tjänsten som ansvarig sneakerinköpare hos e-handelsaktören Stayhard. Alexander har lång erfarenhet inom skobranschen och framförallt produktområdet sneakers. Alexander kommer närmast från Scorett Footwear där han drivit upp och ansvarat för konceptet ’Sneakers Corner’.

"Vi är glada att kunna stärka upp vårt team med Alexanders kompetens och erfarenhet. Sneakers har under de senaste åren blivit en nyckelkategori i stark expansion för vår affärsverksamhet, och under året har vi upplevt ett ökat behov av att ytterligare stärka upp bemanningen för denna expansion.

Vi fortsätter se stor tillväxtpotential inom sneakers och vi kommer att flytta fram vår position ytterligare inom denna kategori under det närmaste året. Alexanders erfarenhet blir en viktig pusselbit i denna satsning", säger Malin Hultqvist Claesson, VD för Stayhard.

Alexander Arlbrandt kommer att tillträda tjänsten som sneakersinköpare för Stayhard under juni. Innan tiden på Scorett Footwear har han bland annat arbetat som Key Account Manager på Puma Nordics AB.

"Jag ser fram emot att börja arbeta med Stayhard. Varumärket befinner sig på en spännande resa som jag ser fram emot att ta en roll i. Sneakers är idag en självklar del i mannens garderob, inte minst för den ”unge mannen” (18-35 år) som Stayhard vänder sig till, och potentialen till fortsatt tillväxt är stor", säger Alexander Arlbrandt.

För mer information vänligen kontakta:

Kontaktperson                      Mikaela Berntson

Telefonnummer                    033-16 00 00

www.stayhard.se

Stayhard har sedan starten 2005 etablerat sig som en av Sveriges ledande modebutik för män på nätet. Stayhard inriktar sig på en målgrupp av modemedvetna, unga män och erbjuder i sitt sortiment kläder, skor, grooming och accessoarer från cirka 250 varumärken. Stayhard är idag ett bolag inom Ellos Group.

Ellos Group är Nordens ledande e-handelsgrupp med e-handelsplatserna Ellos, Jotex, Stayhard och Homeroom. I nära relation med våra miljontals kunder strävar vi ständigt efter att utveckla och erbjuda attraktiva erbjudanden inom mode och hemprodukter för hela familjen. För oss är kunden alltid i fokus. Ellos Group, med huvudkontor i Borås, är verksamt i samtliga nordiska länder. Ellos Group har ca 550 medarbetare och omsätter runt 2,6 miljarder SEK. Huvudägare är Nordic Capital och Paul Frankenius med Frankenius Equity AB som medinvesterare.