Charlotte Nord ny HR Director för Ellos Group

Charlotte Nord blir ny HR Director för Ellos Group med övergripande ansvar för HR-avdelningen.

Pressmeddelande, Borås, 28 januari 2022

Charlotte Nord har lång erfarenhet inom HR i olika branscher, bland annat från skolbranschen och AcadeMedia samt från transportbranschen som HR-chef på Keolis samt West Atlantic. I det senaste har hon verkat som konsult i det egna bolaget Nord Consulting där hon stöttat bolag med strategisk HR-expertis, och även verkat som intermin CHRO på KICKS Kosmetik. Charlotte har även gedigen erfarenhet inom e-handel och detaljhandel, bland annat som HR-chef på Consortio Fashion Group AB och senare som People & Culture Manager på Bubbleroom.

Med rekryteringen av Charlotte Nord stärker Ellos Group sin HR-avdelning. Charlotte kommer bland annat att fokusera på att utveckla kulturen och ledarskapet samt att attrahera och rekrytera nya medarbetare.

”Vi är mycket glada över att välkomna Charlotte till rollen som HR Director på Ellos Group. Charlotte har en gedigen erfarenhet och är en driven person som kan säkerställa att vi fortsätter att utveckla vår företagskultur med fokus på innovation, entreprenörskap och en strävan att överträffa våra kunders förväntningar på såväl hemmamarknaden i Norden som på andra marknader i Europa”, säger Hans Ohlsson, VD Ellos Group.

Ellos Group har under de senaste åren haft en stark tillväxt och etablerat sig på utvalda europeiska marknader. Avsikten är att fortsätta att expandera verksamheten varför bolaget ständigt söker talanger som kan vara med att utveckla Ellos Group inom hem och mode.

”Det som lockade mig med Ellos Group är drivet, det höga engagemanget och den varma kultur som finns här. Jag kommer initialt att lägga fokus på att utveckla den starka kulturen, samt att stötta våra chefer och medarbetare med ledarskap- och kompetensutveckling. På så sätt kan de fortsätta fokusera på det allra viktigaste för oss – att skapa mervärde för våra kunder”, säger Charlotte Nord.

Charlotte blir en del av Ellos Groups ledningsgrupp och tillträder rollen som HR Director 1 mars 2022.

För mer information:
Hans Ohlsson, VD Ellos Group