ELLOS GROUP ÄR EN AV SVERIGES MEST ATTRAKTIVA ARBETSGIVARE

Ellos Group har utsetts till en av Sveriges 50 mest attraktiva arbetsgivare i Sverige. Det framgår av Universums FöretagsBarometer för 2019 där 25 000 svenska universitets- och högskolestudenter har röstat fram sina framtida drömarbetsgivare.

För sjätte året i rad klättrar Ellos Group i rankingen som topparbetsgivare bland ekonomistudenter. Ellos Group placerar sig i år på plats 49, en förbättring från tidigare år.

- Vi är väldigt stolta över utnämnandet om att återigen vara en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Att kunna attrahera framtidens talanger är helt avgörande för Ellos Groups fortsatta framgång. Som arbetsgivare värdesätter vi medarbetare som har stort engagemang för mode och e-handel, är framåttänkande och kreativa, och driver idéer med kunden i fokus. Att vi nu tar oss in bland ”topp 50” är ett kvitto på att Sveriges ekonomistudenter vill vara med på Ellos Groups resa och skapa framtidens e-handel, säger Johnny Eriksson, HR-chef för Ellos Group.
- Vi ser tydligt i årets undersökning att Gen Z rankar faktorer som har med framgång att göra högst. Lön har legat i toppen under en längre tid, men i år ser vi framför allt att gapet mellan generationerna ökar och att Gen Z värderar faktorer som företagens framgång såväl som ledarskapsmöjligheter där Gen Y istället värderar trygghet och arbetsmiljö högt, säger Claes Peyron, MD på Universum.

FöretagsBarometern är en årlig studentundersökning om karriär, arbetsliv och framtid. 25 000 studenter från drygt 30 universitet och högskolor i Sverige har i år svarat på undersökningen. Den fullständiga rankingen finns på: https://universumglobal.com/se/foretagsbarometern-2019-2/

För mer information:
Johnny Eriksson,
HR-chef, Ellos Group
Telefon: 033-16 08 05

Ellos Group är Nordens ledande e-handelsgrupp med e-handelsplatserna Ellos, Jotex, Stayhard och Homeroom. I nära relation med våra miljontals kunder strävar vi ständigt efter att utveckla och erbjuda attraktiva erbjudanden inom mode och hemprodukter för hela familjen. För oss är kunden alltid i fokus. Ellos Group, med huvudkontor i Borås, är verksamt i samtliga nordiska länder. Ellos Group har ca 550 medarbetare och omsätter runt 2,6 miljarder SEK. Huvudägare är Nordic Capital och Paul Frankenius med Frankenius Equity AB som medinvesterare.