Ellos Group är ett av Sveriges mest välskötta bolag

Ellos Group har fått utmärkelsen 2019 Sweden’s Best Managed Companies, som delas ut av Deloitte i samarbete med Nasdaq. Utmärkelsen delas ut för första gången i Sverige och går till 12 företag som utmärkt sig när det gäller strategisk inriktning, operationell kapacitet, företagskultur och ekonomisk utveckling.

- Vi är otroligt glada över att få denna fina utmärkelse. Det är ett kvitto på att de senaste årens målmedvetna och hårda arbete för att utveckla Ellos Group som en av Nordens ledande aktörer inom e-handel för mode och heminredning har gett resultat. Framgången förklaras av vår starka företagskultur som präglas av medarbetarnas engagemang att bidra till bättre kunderbjudanden. Vi vill tacka Deloitte för att de har tagit det här initiativet för att hylla svenska företag, säger Hans Ohlsson, VD vid Ellos Group.

- Vi är stolta över att få uppmärksamma de här tolv svenska företagen. De är alla enormt framgångsrika bolag med tydlig strategisk agenda och välfungerande interna processer, säger Therese Kjellberg, partner på Deloitte och ansvarig för Best Managed Companies i Sverige.

- Det finns väldigt många välskötta företag i Sverige och det har varit spännande att komma i kontakt med några av dem genom det här programmet. Vi är glada att vara med och lyfta fram fina företag som är en så viktig del av svenskt näringsliv, säger Håkan Sjögren, oberoende jurymedlem samt Managing Director och ansvarig för noteringar på Nasdaq i Stockholm.

Best Managed Companies är en kvalitetsutmärkelse som delas ut till privata svenska företag baserat på kriterier som bedömer strategisk inriktning, operationell kapacitet, företagskultur och ekonomisk utveckling. Programmet grundades av Deloitte i Kanada 1993 och har sedan dess etablerats över 20 länder runt om i världen. Sweden’s Best Managed Companies lanserades under 2018 av Deloitte i samarbete med Nasdaq och i år delas utmärkelsen ut för första gången. 20 företag har deltagit i ansökningsprocessen och en oberoende jury har valt ut de 12 företag som uppfyller alla kvalitetskrav.

För mer information:
Hans Ohlsson,
CEO Ellos Group
Telefon: 033-16 00 00

Ellos Group är Nordens ledande e-handelsgrupp med bolagen Ellos, Jotex och Stayhard, samt e-handelsplatsen Homeroom. I nära relation med våra miljontals kunder strävar vi ständigt efter att utveckla och erbjuda attraktiva erbjudanden inom mode och hemprodukter för hela familjen. För oss är kunden alltid i fokus. Ellos Group, med huvudkontor i Borås, är verksamt i samtliga nordiska länder. Ellos Group har ca 600 medarbetare och omsätter runt 2 miljarder SEK. Huvudägare är Nordic Capital och Paul Frankenius med Frankenius Equity AB som medinvesterare.