Ellos Group lanserar digital tjänst för smidigare fakturabetalning

Ellos Group har lanserat en egenutvecklad digital betaltjänst som en integrerad del av kundupplevelsen. Med den nya faktureringstjänsten kan Ellos Group erbjuda en ännu tryggare, smartare och smidigare betalningsupplevelse för sina e-handelskunder i Norden.

Med den egenutvecklade betalningslösningen kan kunder på e-handelsplattformarna Ellos och Jotex få en helt mobil upplevelse där man beställer hem produkter, testar i lugn och ro vad man vill ha och sedan betalar enkelt med ett klick i mobilen.

Ellos Group är en av de ledande e-handlarna i Norden, tack vare vår strävan att alltid förbättra kundupplevelsen. Smidiga och flexibla mobila betalningslösningar är en viktig del av detta. Vi ser en tydlig trend att kunden förväntar sig 100 procent mobilanpassade flöden, allt från köpbeslut till betalning. Många konsumenter väljer i dag att betala sina inköp med faktura och vi kan redan se att den här tjänsten är mycket uppskattad av våra kunder i Norden, säger Hans Ohlsson, VD för Ellos Group.

Med betaltjänsten kan kunderna enkelt välja hur stor del av fakturan de vill betala direkt och med vilket betalningsalternativ. Man kan även välja att spara sina betalningsuppgifter för framtida köp och enkelt logga in för att få en överblick över sina fakturor.

Betaltjänsten, som lanserades på Ellos och Jotex i slutet av 2018, har redan använts av över 100 000 kunder. Antalet pappersfakturor som Ellos Group skickar ut har också kunnat reduceras kraftigt och förväntas minska ytterligare allt eftersom fler använder den nya betaltjänsten. Tjänsten kommer att tillgängliggöras på Stayhard och Homeroom under 2019.

För mer information:
Mathias Ekström,
CMO, Ellos Group
Telefon: 033-16 08 05

Ellos Group är Nordens ledande e-handelsgrupp med e-handelsplatserna Ellos, Jotex, Stayhard och Homeroom. I nära relation med våra miljontals kunder strävar vi ständigt efter att utveckla och erbjuda attraktiva erbjudanden inom mode och hemprodukter för hela familjen. För oss är kunden alltid i fokus. Ellos Group, med huvudkontor i Borås, är verksamt i samtliga nordiska länder. Ellos Group har ca 550 medarbetare och omsätter runt 2,6 miljarder SEK. Huvudägare är Nordic Capital och Paul Frankenius med Frankenius Equity AB som medinvesterare.