Ellos Group öppnar outletbutik med kraftigt nedsatta priser i Borås

Ellos Group öppnar en outletbutik i anknytning till det nya logistik- och lagercentret i Borås. Outletbutiken kommer huvudsakligen att sälja heminredning och möbler, men även mode till fördelaktiga priser.

Ellos Group öppnar en ny outletbutik i Borås med ett attraktivt erbjudande och kraftigt nedsatta priser. Butiken kommer att ligga i anslutning till Ellos Groups nya logistikcenter för heminredning, som planeras stå färdigt i december 2019. Outletbutiken om cirka 1 500 kvadratmeter kommer framförallt att sälja heminrednings- och möbelsortimentet, samt mode från Ellos, Jotex, Stayhard och Homeroom.

-       Ellos Group har haft en fantastisk tillväxt inom heminredning och utvecklats till en av Nordens ledande e-handlare inom detta område. För att förbättra kundupplevelsen investerar vi nu i en outletbutik i Borås. Förhoppningen med vår nya outletbutik är att kunna erbjuda våra produkter till fördelaktiga priser och skapa ett mervärde för våra kunder, säger Hans Ohlsson, VD för Ellos Group.

Ellos Group har redan idag en mycket stark position inom heminredning online och i år lanserades Homeroom, Ellos Groups nya e-handelsplats som ett komplement till Ellos och Jotex. En viktig kärnfunktion i detta har varit att skapa snabba och smidiga leveranser som har möjliggjorts av Ellos Groups satsningar på logistik.

Den nya outletbutiken är planerad att öppna i januari 2020.

För mer information:
Marina Davarinou,
VD, Ellos
Telefon: 033-16 08 05

Ellos Group är Nordens ledande e-handelsgrupp med e-handelsplatserna Ellos, Jotex, Stayhard och Homeroom. I nära relation med våra miljontals kunder strävar vi ständigt efter att utveckla och erbjuda attraktiva erbjudanden inom mode och hemprodukter för hela familjen. För oss är kunden alltid i fokus. Ellos Group, med huvudkontor i Borås, är verksamt i samtliga nordiska länder. Ellos Group har ca 550 medarbetare och omsätter runt 2,6 miljarder SEK. Huvudägare är Nordic Capital och Paul Frankenius med Frankenius Equity AB som medinvesterare.