Ellos Group stärker sin organisation

Ett genomgripande förändringsarbete under de senaste tre åren har börjat visa resultat. Nu är Ellos Group redo att öka takten i att driva lönsam tillväxt och stärker därför organisationen med tre nya medarbetare.

Ellos Group är idag en ledande e-handlare i Norden inom mode och heminredning. Ett genomgripande förändringsarbete under de senaste tre åren har börjat visa resultat. Nu är koncernen redo att öka takten i att driva lönsam tillväxt och stärker därför organisationen med en varumärkeschef/Managing Director för Ellos, en e-handelschef för Ellos och en logistikchef för Ellos Group.

Marina Davarinou rekryteras till rollen som varumärkeschef/
Managing Director för Ellos

Marina har många års erfarenhet av e-handel och marknadsföring och kommer närmast från Netonnet Group där hon idag arbetar som marknadsdirektör. Tidigare har Marina arbetat som marknadschef på IT-bolaget Appello samt hemelektronikkedjan SIBA. Marina kommer i sin roll att ta totalansvaret för Ellos tillväxt och lönsamhet – den roll som Hans Ohlsson tidigare innehaft jämte rollen som vd och koncernchef. Marina tillträder sin roll under mars i år och kommer också att ta plats i Ellos Groups koncernledning.

”Ellos är ett fantastiskt bolag med stora möjligheter. Jag ser fram emot att leda och bidra till företagets utveckling och tillväxt. Viktiga fokusområden framåt är att fortsatt utveckla varumärket, erbjudandet och e-handeln utifrån kundens behov. Där kundnöjdhet och ”user experience” är något jag brinner för och nyckelområden. Det ska bli mycket spännande att ta mina erfarenheter vidare in i Ellos Group i ett skede där utvecklingen går mycket fort”, säger Marina Davarinou.

Jessica Egman rekryteras till rollen som e-handelschef för Ellos

Jessica kommer att vara övergripande försäljningsansvarig inom Ellos. Hon kommer närmast från Jollyroom där hon varit marknadsdirektör. Jessica har gedigen kunskap och erfarenhet inom digital försäljning och marknadsföring och tillträder sin nya roll under februari i år.

"Jag ser mycket fram emot att komma till Ellos, ett varumärke med en gedigen historia och en väldigt spännande framtid. Jag brinner för utveckling och försäljning och ser stora möjligheter med Ellos varumärkesplattform", säger Jessica Egman.

Mathias Parkhagen rekryteras till rollen som logistikchef för Ellos Group

Mathias kommer att vara övergripande ansvarig inom Ellos Group för distribution, logistik, produktion och underhåll. Mathias kommer närmast från DHL där han varit affärsområdeschef för DHL Freight services 3PL-verksamhet som tillhandahåller logistiklösningar inom retail och e-handel. Mathias har dessförinnan varit Head of Operations på Nelly.com. Mathias har långtgående kunskaper och erfarenheter inom lager, logistik och distribution. Han tillträder sin roll under våren 2017.

”Ellos Groups ledande roll som e-handlare och en historik av en välfungerande logistik skapar en stabil grund i en tuff marknad. Att bolaget nu går i en fas där man nu skall växa lönsamt samt fokusera på kundupplevelsen gör logistiken central och ökar behovet av nya smarta logistiklösningar. Här ser jag fram emot att komma in och bidra till Ellos Groups olika bolag med olika behov”, säger Mathias Parkhagen.

Hans Ohlsson, vd och koncernchef Ellos Group, sammanfattar:

”Jag är mycket glad över att knyta Marina, Jessica och Mathias till Ellos Group. I och med dessa rekryteringar stärker vi vårt team med ett tydligt tillväxt- och lönsamhetsfokus. Vi har gjort en framgångsrik transformation av företaget och nu är det dags att öka takten i att leverera lönsam tillväxt. Med våra tre nya medarbetare får vi de bästa förutsättningar.”

För mer information vänligen kontakta:
Charlotte Hanson, Ellos Group AB
Telefonnummer: 033-16 08 05

www.ellosgroup.com

Ellos Group är Nordens ledande e-handelsgrupp med bolagen Ellos, Jotex och Stayhard. I nära relation med våra miljontals kunder strävar vi ständigt efter att utveckla och erbjuda attraktiva erbjudanden inom mode och hemprodukter för hela familjen. För oss är kunden alltid i fokus. Ellos Group – med huvudkontor i Borås – är verksamt i samtliga nordiska länder. Ellos Group har ca 700 medarbetare och omsätter runt 2 miljarder SEK. Huvudägare är Nordic Capital Fund VII och Paul Frankenius med Frankenius Equity AB som med investerare, samt styrelseordförande Anders Halvarsson.

Taggar: