Ellos Home öppnar butik mitt i centrala Göteborg

Under våren öppnar Ellos Home sin andra konceptbutik i Sverige. Butiken ska skapa en mötesplats för inspiration och är ett led i att ytterligare stärka Ellos e-handel.

Butiken kommer att fokusera på heminredning liksom den första butiken som öppnades förra året i Stockholm. Syftet med butiken är att stärka och öka kännedomen om Ellos Home och därmed stödja Ellos e-handelsplats med över 1,5 miljoner besökare per vecka. Platsen för etableringen är centralt i Göteborg, i korsningen Kungsgatan/Korsgatan.

”Butiken i Mall of Scandinavia i Stockholm har blivit en succé och nu är det dags för oss att öppna en butik i Göteborg. Butiken får ett fantastiskt läge, helt rätt för oss. Kunder är välkomna att slå sig ner, ta en kaffe, få tips av säljarna i butiken och uppleva Ellos höga modegrad”, säger Carina Ladow, Sortiment och Designchef Ellos.

Ellos vill skapa en mötesplats där folk vill dröja sig kvar och låta sig inspireras. Det ska vara stimulerande att komma in i butiken och drömma sig bort en stund. Butiken kommer att bestå av imponerande 300 m2 och därmed ge gott om utrymme för att visa upp en större sortimentsbredd med möbler, belysning, mattor och dekoration. Butiken har som uppgift att stödja den digitala handeln genom sin fysiska närvaro och därmed ytterligare stärka relationen med kunden.

”Vi är glada över att vi nu får vi möjlighet att också i Göteborg få presentera Ellos Home i ett sammanhang som berör alla sinnen. Målet är att varje besök ska ge kunden ny inspiration och öppna dörren till Ellos hela produktutbud online, som även inkluderar över 500 externa varumärken inom mode, skönhet och hem”, säger Carina Ladow.

För mer information:
Marita Björk,
Head of Communications Ellos Group
Telefon: 0705-181994

Ellos Group är Nordens ledande e-handelsgrupp med bolagen Ellos, Jotex och Stayhard. I nära relation med våra miljontals kunder strävar vi ständigt efter att utveckla och erbjuda attraktiva erbjudanden inom mode och hem-produkter för hela familjen. För oss är kunden alltid i fokus. Ellos Group, med huvudkontor i Borås, är verksamt i samtliga nordiska länder. Ellos Group har ca 700 medarbetare och omsätter runt 2 miljarder SEK. Huvudägare är Nordic Capital Fund VII och Paul Frankenius med Frankenius Equity AB.

Taggar:

Citat