Ellos i framkant med ny, uppgraderad e-handelssajt

Ellos har en ny och uppgraderad e-handelssajt på samtliga marknader i Norden efter en framgångsrik lansering. Härmed kan Ellos erbjuda en ännu enklare, snabbare och mer inspirerande shoppingsupplevelse inom mode och heminredning för kvinnan mitt i livet.

Pressmeddelande, Borås 20 maj 2020

Ellos tar ett stort kliv framåt för att återigen förbättra köpprocessen för sina kunder. På nya ellos.se erbjuds mer personlig inspiration, bättre navigation, ett mer kundanpassat produktsortiment och en tre gånger snabbare upplevelse.

- Ellos nya e-handelssajt är ett fantastiskt spännande framsteg för Ellos som möjliggör en ännu bättre, snabbare och mer inspirerande shoppingupplevelse för våra över 90 miljoner besökare varje år. Detta är helt i linje med vår ambition att bli den ledande e-handeln inom mode och heminredning för kvinnor mitt i livet. Sedan lanseringen har vi sett en tydlig konverteringsökning och ökad kundnöjdhet, säger Marina Davarinou, VD Ellos.

Den uppgraderade e-handelssajten innebär att Ellos fortsatt är i framkant av den teknologiska utvecklingen med en innovativ headless-lösning baserad på Ellos Groups nya designsystem och moderna progressive web app-plattform.

- Med den nya plattformen tar vi ännu ett steg i vår strategi med att vara ”Customer Centric”. Med ökad användarvänlighet och personalisering förbättrar vi relevansen för våra kunder. Vi kan konstatera att vi nu har en av de snabbaste plattformarna på marknaden med en laddningstid under två sekunder, säger Hans Ohlsson, VD Ellos Group.

- Vår nya plattform skapar ett separat user interface-lager för varje varumärke inom koncernen, kortar ned ledtiden för nyutveckling och funktionsoptimering samt förbättrar konverteringsgraden. Kunderna får en bättre och snabbare användarupplevelse och framför allt är hela upplevelsen designad för mobilen, säger Mathias Ekström, CMO Ellos Group.

Det innebär att innovativa uppdateringar och förbättringar kan ske snabbare och mer flexibelt efter Ellos kunders behov och önskemål.

- Detta har varit ett riktigt spännande projekt som sätter Ellos i framkant av den tekniska utvecklingen. Med vår nya hypermoderna e-handel och system för användargränssnittet på butiksidan har vi fantastiska möjligheter att stödja nya innovativa användarupplevelser, säger Jörgen Hellberg, CIO Ellos Group.

För mer information:

Mathias Ekström, CMO Ellos Group

Tel. +46 (0)33 16 08 05

Ellos Group är Nordens ledande e-handelsgrupp med e-handelsplatserna Ellos, Jotex, Stayhard och Homeroom. I nära relation med våra miljontals kunder strävar vi ständigt efter att utveckla och erbjuda attraktiva och hållbara erbjudanden inom mode och hemprodukter för hela familjen. För oss är kunden alltid i fokus. Med innovation, kreativitet och hållbarhet söker vi ständigt nya vägar i stort och smått. Ellos Group, med huvudkontor i Borås, är verksamt i samtliga nordiska länder. Sedan 2019 är Ellos Group en del av den börsnoterade modekoncernen FNG NV med verksamhet i hela Europa.

www.ellosgroup.com