Ellos levererar julklapparna ända fram till den 23 december

I Ellos tomteverkstad är det full aktivitet. Under julhandeln ska upp emot 1 miljon varor paketeras och skickas ut. Ingen annan tid på året är lika intensiv. Enligt en ny undersökning från PostNord har 1,1 miljoner svenskar redan handlat julklappar på nätet. Men de som ännu inte hunnit behöver inte vara oroliga, än är det gott om tid. Ellos är först i Sverige med att erbjuda en 24-timmars service alla dagar i veckan och levererar julklappar ända till dan före dopparedan.

"Vi vet att julen är en härlig, men intensiv, period för många där mycket ska fixas in i det sista. Därför lanserar vi Ellos expressleverans, Express24, som gör det möjligt att handla ändra fram till den 22 december, med leverans den 23 december" - säger, Leif Johanson, Operativ chef Ellos

Redan nu kan Ellos tomtenissar avslöja vad som ligger i paketen som skickas till förväntansfulla julfirare.

"Till jul blir paketen större. Leksaker, parfym och underkläder i kombination med julpynt och juldekorationer är det som handlas mest. Vi har samlat hela julen på ett ställe och ger kunderna möjlighet att själva välja sin egen årets julklapp" - säger, Leif Johanson, Operativ chef Ellos

Vi hoppas att alla varit riktigt snälla i år. God jul från Ellos!

Information om Express 24: Med Express24 så kommer kunderna kunna beställa, i stora delar av Sverige och Danmark och vissa delar av Norge, fram till kl 12:00 söndagen den 22 december och få sin leverans den 23 december. För vissa delar av Finland gäller fram till kl. 13.00 finsk tid, fredagen den 20 december.

För mer information vänligen kontakta:
Leif Johanson

Operativ Chef, Ellos Group

www.ellos.se

Ellos Group är Nordens ledande e-handelsaktör med varumärkena Ellos och Jotex. Med lång tradition av distanshandel förser Ellos Group varje år miljontals kunder med attraktiva erbjudanden inom mode och hemprodukter för hela familjen.  Ellos Group – med huvudkontor i Borås – är verksamt i samtliga nordiska länder samt Ryssland. Företaget har ca 1000 anställda och en omsättning 2012 på 2,4 miljarder SEK. Ellos Groups huvudägare är Nordic Capital Fund VII och Paul Frankenius med Happyland Holding som medinvesterare samt Anders Halvarsson, tidigare Vd och grundare av NetOnNet som styrelseordförande.

Taggar: