Ellos och Jotex börjar säljas via CDON.COM

Ellos Group har inlett ett samarbete med CDON som innebär att varumärkena Ellos och Jotex börjar säljas på CDON.COM. Samarbetet gör att Ellos och Jotex kan nå ut till fler kunder med sitt starka sortiment i hela Norden.

CDON Marketplace är Nordens största marknadsplats online. Med ett brett utbud av allt från elektronik, sport och kläder och med över 1,8 miljoner kunder, ser Ellos Group detta som ett viktigt komplement till de egna e-handelsplatserna ellos.se och jotex.se. Genom att kunna erbjuda de egna varumärkena på CDONs plattform i Norden tar Ellos och Jotex ett steg närmare fler kunder.

- Genom samarbetet med CDON blir Ellos och Jotex sortiment ännu mer tillgängligt för kunder i hela Norden. Vi kan nå ut med våra starka varumärken till nya och ännu fler kunder. Att erbjuda våra egna varumärken på externa plattformar är ett viktigt steg i vår långsiktiga tillväxtstrategi och vi hoppas på att kunna inleda fler liknande samarbeten inom en snar framtid, säger Hans Ohlsson, VD för Ellos Group.

- Vi är glada att kunna erbjuda Ellos och Jotex uppskattade produkter på CDON. Samarbetet stärker vårt utbud inom både mode och inredning. Vi ser fram emot att fördjupa samarbetet ytterligare framöver och kunna erbjuda fler av Ellos Groups varumärken, säger Kristoffer Väliharju, VD på CDON.

Initialt är det Ellos och Jotex sortiment inom både mode och hem som kommer att erbjudas på CDON.COM, men efterhand kommer även Stayhards egna varumärken att inkluderas.

För mer information vänligen kontakta:

Hans Ohlsson, VD, Ellos Group, tel. 033-16 00 00

www.ellosgroup.com

Ellos Group är Nordens ledande e-handelsgrupp med bolagen Ellos, Jotex och Stayhard. I nära relation med våra miljontals kunder strävar vi ständigt efter att utveckla och erbjuda attraktiva erbjudanden inom mode och hemprodukter för hela familjen. För oss är kunden alltid i fokus. Ellos Group, med huvudkontor i Borås, är verksamt i samtliga nordiska länder. Ellos Group har ca 600 medarbetare och omsätter runt 2 miljarder SEK. Huvudägare är Nordic Capital och Paul Frankenius med Frankenius Equity AB som medinvesterare.