Jotex i samarbete med Westwing - börjar säljas utanför Skandinavien

Ellos Group har inlett ett samarbete med Westwing som innebär att Jotex sortiment börjar säljas på Westwing från och med vecka 51. Westwing finns på 11 europeiska marknader och samarbetet blir Jotex första steg utanför Skandinavien.

Westwing är en ledande inspirationsbaserad e-handelsplattform inom hem och inredning. E-handelsplattformen fungerar som en inredningskatalog online där kunderna kan inspireras av vackra miljöer och samtidigt handla alla de produkter som visas.

- Jotex har gjort en fantastisk resa, från att erbjuda gardiner med svampmotiv via postorder till att bli en modern e-handlare som säljer heminredning och dekoration till kunder med höga krav på kvalitet och trendkänsla. Jotex har idag en stark position och tillväxt i Skandinavien, med en trogen kundbas. Nu tar vi nästa steg och börjar erbjuda våra varor även till kunder på utvalda marknader i Europa, säger Peter Keerberg, VD för Jotex.

- Att erbjuda våra egna varumärken på externa plattformar är ett viktigt steg i vår långsiktiga tillväxtstrategi. Vi är särskilt stolta över att kunna erbjuda vårt sortiment till kunder utanför Skandinavien på en så etablerad e-handelsplattform som Westwing. Vi hoppas kunna inleda fler liknande samarbeten inom en snar framtid, säger Hans Ohlsson, VD för Ellos Group.

Westwing når ut till kunder på 11 marknader i Europa, bland annat Tyskland, Nederländerna, Spanien, Italien och Frankrike. Huvudmålgruppen är kvinnor mellan 25-60 år. Andra populära varumärken som säljs via plattformen är bland annat Missoni Home, Tom Dixon och Jonathan Adler. Cirka 85 procent av försäljningen kommer från de kunder som besöker Westwings hemsida eller app i genomsnitt 100 gånger per år.

Ellos Group är idag ledande inom hem och inredning i Norden. Samarbetet med Westwing blir ett sätt att exponera Jotex unika sortiment för fler kunder och på nya marknader.

Samarbetet med Westwing inleds vecka 51 och sträcker sig fram till slutet av år 2020.

För mer information, vänligen kontakta:
Peter Keerberg, VD Jotex

www.ellosgroup.com