Jotex lanseras i Nederländerna

Jotex tar nu nästa steg i sin europeiska satsning genom att lanseras i Nederländerna. Lanseringen är en del av Ellos Groups strategi om europeisk expansion och följer framgångsrika lanseringar i Tyskland och Polen.

Pressmeddelande, Borås 21 januari 2021

- Vi är mycket glada över att fortsätta expansionen av Jotex i Europa och nu kunna erbjuda ett av våra marknadsledande varumärken till inredningsintresserade konsumenter i Nederländerna. Med vår skalbara e-handelsplattform och uppskattade sortiment kan vi expandera på fler marknader i Europa inom en snar framtid, säger Hans Ohlsson, VD Ellos Group.

Jotex har haft en stark tillväxt de senaste åren och har ett väldigt uppskattat erbjudande inom heminredning i Norden bland fler än 1 miljon kunder. I samband med lanseringen i Tyskland och Polen uppmärksammades Jotex bland kunder och press som en trendig e-handelsplats med kreativa kampanjer och inspirerande samarbeten.

- Jotex fick ett mycket positivt mottagande i Tyskland och Polen, som stärker vår uppfattning om att vårt unika, attraktiva och breda heminredningssortiment går hem på flera marknader. Det känns därför mycket spännande att fortsätta expansionen i Nederländerna, säger Peter Keerberg, VD för Jotex.

I ett nästa steg lanseras Jotex (at/jotex.com) i Österrike i februari. Därefter fortsätter expansionen i Europa.

För mer information:
Hans Ohlsson, VD Ellos Group
Peter Keerberg, VD Jotex
Tel. +46 (0)33 16 08 05

Ellos Group är Nordens ledande e-handelsgrupp med e-handelsplatserna Ellos, Jotex, Stayhard och Homeroom. I nära relation med våra miljontals kunder strävar vi ständigt efter att utveckla och erbjuda attraktiva och hållbara erbjudanden inom mode och hemprodukter för hela familjen. För oss är kunden alltid i fokus. Med innovation, kreativitet och hållbarhet söker vi ständigt nya vägar i stort och smått. Ellos Group, med huvudkontor i Borås, är verksamt i samtliga nordiska länder.

www.ellosgroup.com