Li Gadd Dackås ny chefsdesigner hos Ellos

Li Gadd Dackås tillträder som ny chefsdesigner hos Ellos. Li kommer närmast från modekedjan JOY och har en mångårig och bred erfarenhet från design och strategiskt kollektionsbyggande. I rollen som chefsdesigner kommer Li att stärka Ellos damorganisation i ambitionerna att skapa ett attraktivt sortiment för den skandinaviska kvinnan.

"Det känns otroligt spännande att komma till Ellos, en av grundpelarna i Svensk tekohistoria och att få vara en del av arbetet med att skapa Nordens största distanshandelsföretag inom mode och livsstil” - säger Li Gadd Dackås

Li tillträder tjänsten som chefsdesigner i början av 2014.

”Li kommer stärka vår damorganisation i de ambitioner vi har med vårt sortiment till den skandinaviska kvinnan. Jag är övertygad om att Li kommer göra ett avtryck i det arbete vi har framför oss och vi hälsar Li varmt välkommen till Ellos” - säger Hans Ohlsson, Vd Ellos

För mer information vänligen kontakta:
Hans Ohlsson, Vd Ellos

www.ellos.se

Ellos Group är Nordens ledande e-handelsaktör med varumärkena Ellos och Jotex. Med lång tradition av distanshandel förser Ellos Group varje år miljontals kunder med attraktiva erbjudanden inom mode och hemprodukter för hela familjen.  Ellos Group – med huvudkontor i Borås – är verksamt i samtliga nordiska länder samt Ryssland. Företaget har ca 1000 anställda och en omsättning 2012 på 2,4 miljarder SEK. Ellos Groups huvudägare är Nordic Capital Fund VII och Paul Frankenius med Happyland Holding som medinvesterare samt Anders Halvarsson, tidigare Vd och grundare av NetOnNet som styrelseordförande.

Taggar:

Citat