Magnus Malmström ny Business Area Manager för Elpy

Pressmeddelande, Borås, 3 juli 2023

Magnus Malmström blir ny Business Area Manager för Ellos Groups betallösning Elpy och tar plats i koncernledningen. Magnus kommer ha det övergripande ledningsansvaret för Elpy och arbeta tillsammans med teamet för att utveckla enkla, trygga och flexibla betallösningar till Ellos Groups kunder.

Magnus Malmström har över 20 års branscherfarenhet inom betalningslösningar, ledarskap och strategi- och produktutveckling. Han kommer närmast från H&M i en roll som globalt ansvarig för Betalningar och Checkout. Inom H&M har Magnus bland annat varit med och lanserat betalningar i mer än 25 länder, ansvarat för strategi och utveckling inom betalområdet, samt varit ansvarig och drivande i H&Ms samarbete med Klarna sedan 2018.

Med rekryteringen av Magnus Malmström stärks Elpys arbete med att utveckla enkla, trygga och flexibla betallösningar till Ellos Groups kunder. Ellos Group har utvecklat Elpys betallösningar med avsikten att göra de tillgängliga på gruppens samtliga e-handelssajter, Ellos, Jotex och Homeroom, i alla länder där verksamheten finns.

”Vi hälsar Magnus Malmström varmt välkommen till Ellos Group som Business Area Manager för Elpy. Magnus har lång erfarenhet från branschen och är en driven person som kan säkerställa att vi fortsätter utveckla och skala våra betallösningar och tjänster under varumärket Elpy”, säger Hans Ohlsson, VD Ellos Group.

”Det känns fantastiskt roligt och spännande att bli en del av teamet kring Elpy och Ellos Group. Jag ser fram emot att tillsammans fortsätta utveckla betallösningar som attraherar både befintliga och nya kunder och därigenom bidra till hela koncernens affär”, säger Magnus Malmström.

Magnus Malmström kommer rapportera direkt till Hans Ohlsson, VD Ellos Group. Magnus tillträdde rollen den 1 juli 2023 och tog då även plats i koncernledningen för Ellos Group.

För mer information:
Hans Ohlsson, VD Ellos Group
Tel. +46 (0)33 16 08 05
press@ellosgroup.com

Ellos Group är en av Nordens ledande e-handelsgrupper med e-handelsplatserna Ellos, Jotex och Homeroom samt betalvarumärket Elpy. I nära relation med våra miljontals kunder strävar vi ständigt efter att utveckla och erbjuda attraktiva och hållbara erbjudanden inom mode och hemprodukter för hela familjen. För oss är kunden alltid i fokus. Med innovation, kreativitet och hållbarhet söker vi ständigt nya vägar i stort och smått. Ellos Group, med huvudkontor i Borås, är verksamt i samtliga nordiska länder och på utvalda marknader i Europa. Ellos Group har ca 600 medarbetare och omsätter runt 3,6 miljarder SEK.

www.ellosgroup.se