Ny styrelse i Ellos Group AB (publ)

Pressmeddelande, Borås 1 jan 2023

Extra bolagstämman i Ellos Group AB (publ) (”Ellos Group”) har idag beslutat om en ny styrelse. De nya styrelseledamöterna, undantaget Terese Ahrens, har fram till idag suttit i styrelsen för Ellos två dotterbolag Ellos Group Holding AB (publ) och Ellos Group Nordic AB (publ). Den nya styrelsen ersätter Robert Furuhjelm (tidigare styrelseordförande), Olof Faxander (tidigare styrelseledamot) och Morten Faye Eriksen (tidigare styrelseledamot). Förändringarna sker mot bakgrund av vissa koncerninterna omstruktureringar för att underlätta styrningen av koncernen.

Styrelsen i Ellos Group består av:

• Arthur Engel (styrelseordförande)
  • Robert Furuhjelm (styrelseledamot)
  • Patrik Illerstig (styrelseledamot)
  • Kristina Schauman (styrelseledamot)
  • Hans Lindau (arbetstagarrepresentant)
  • Åsa Tobrant (arbetstagarrepresentant)
  • Terese Ahrens (suppleant)
  • Karin Berg (suppleant, arbetstagarrepresentant)
  • Satu Tervo (suppleant, arbetstagarrepresentant)

Ellos Group är Nordens ledande e-handelsgrupp med e-handelsplatserna Ellos, Jotex och Homeroom. I nära relation med våra miljontals kunder strävar vi ständigt efter att utveckla och erbjuda attraktiva och hållbara erbjudanden inom mode och hemprodukter för hela familjen. För oss är kunden alltid i fokus. Med innovation, kreativitet och hållbarhet söker vi ständigt nya vägar i stort och smått. Ellos Group, med huvudkontor i Borås, är verksamt i samtliga nordiska länder och på utvalda marknader i Europa. Ellos Group har ca 600 medarbetare och omsätter runt 3,6 miljarder SEK. www.ellosgroup.se