Olles historia om Ellos - grundaren berättar i ny bok

1947 startade Olle Blomqvist upp en verksamhet som med tiden kommit att omsätta miljarder och bli ett av Sveriges mest välkända varumärken. Olle Blomqvist har skrivit samman berättelsen om sin uppväxt, synen på entreprenörskap och arbetet med att forma, Olles Ellos.

I december sker ett unikt boksläpp då Ellos historia för första gången kommer ut i bokform. I boken, ”Olles Ellos” berättar grundaren Olle Blomqvist berättelsen om hur Ellos grundades och tog form. Boken kommer att finnas att köpa på ellos.se och alla intäkter går till IF Elfsborgs ungdomsverksamhet.

Läsaren får följa med i Olles fängslande historia och ta del av hans liv och verksamhet inom Ellos, från hans barndom i Småland fram till då han säljer sitt livsverk vidare. Läsaren får möta Olle som privatperson, entreprenör och företagsledare.

- Jag är glad över att kunna berätta både min och Ellos historia och framför allt berätta om betydelsen av mina medarbetares insatser. Jag fick nöjet att arbeta med förfärligt många talanger, det är de som lagt grunden för Ellos framgångar, berättar Olle Blomqvist.

- Det är min förhoppning att boken ska inspirera fler till entreprenörskap. Man ska inte vara så rädd för att göra fel, det är ju så man lär sig, berättar Olle vidare.

Från den 8e december finns boken till försäljning på ellos.se.

- Vi är glada att Olle valt att skriva ned sin unika berättelse och att vi kan vara med och sprida den vidare. Engagemanget och entreprenörskapet som Olle visat är också vår historia och en viktig plattform när vi nu formar det nya Ellos, kommenterar Hans Ohlsson, vd Ellos Group.

För mer information vänligen kontakta:
Johnny Eriksson, personalchef

www.ellos.se

Ellos Group är Nordens ledande e-handelsgrupp med bolagen Ellos, Jotex och Stayhard. I nära relation med våra miljontals kunder strävar vi ständigt efter att utveckla och erbjuda attraktiva erbjudanden inom mode och hemprodukter för hela familjen. För oss är kunden alltid i fokus. Ellos Group – med huvudkontor i Borås – är verksamt i samtliga nordiska länder. Ellos Group har ca 800 medarbetare och omsatte 2013, 2,3 miljarder SEK. Huvudägare är Nordic Capital Fund VII och Paul Frankenius med Happy Land Holding som medinvesterare, samt styrelseordförande Anders Halvarsson – tidigare VD och grundare av NetOnNet.

Citat

Jag är glad över att kunna berätta både min och Ellos historia och framför allt berätta om betydelsen av mina medarbetares insatser. Jag fick nöjet att arbeta med förfärligt många talanger, det är de som lagt grunden för Ellos framgångar. Det är min förhoppning att boken ska inspirera fler till entreprenörskap. Man ska inte vara så rädd för att göra fel, det är ju så man lär sig.
Olle Blomqvist